SW päivityksillä korjattavat viat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No nyt kävi Skoda huollossa päivitettävänä. 1985 / 1088 luki näytöllä softat. Sanoin OCU:n päivityksestä viedessä. Eivät olleet päivittäneet. Kovasti pahoittelivat ja maanantaina uusi yritys. On tämä taas vaikeaa. Sentään pääkäyttäjän sai nyt asetettua. Kyselin vähän muista vikapaikoista, niin vaihteen valitsimen mainitsi. Sopisi levitä puolen vuoden sisään, jos on susiyksilö tässäkin. Golfilla kuulemma takaisinkutsu aiheesta. Ihmetteli tiskinkin takana, että miksei Octavialla.
 
Ne vaihdenupikat hajoaa alkupään versiot järjestäin.
Osassa väljistyy parkkilukosta magneetti, omassa se vipu itsessään tekee loppuaan

Hyvällä tuurilla se on tuo väljistyminen, helppo korjata itse
 
Taas oli auto merkkarilla. OCU piti päivittää. Kertoivat etukäteen, että menee tunti tai kaksi riippuen versiosta. Auto oli 2h pajalla eivätkä saaneet päivitettyä. Oli kuulemma niin vanha versio. Menee kuulemma koko päivä. On tämä hankalaa. Onneksi ei omasta pussista. Olis jo moneen kertaan ajanut Vantaalle...
 
Joo, en ne aina helppoja ja nopeita ole. Joskus joutuu tekemään sarjan välipäivityksiä ja siinä vaan menee aikaa runsaasti. Yleensä sanon asiakkaille että varautuvat siihen että auto on päivän pajalla.
 
Joo, en ne aina helppoja ja nopeita ole. Joskus joutuu tekemään sarjan välipäivityksiä ja siinä vaan menee aikaa runsaasti. Yleensä sanon asiakkaille että varautuvat siihen että auto on päivän pajalla.
Ei ole helppoa ja nopeaa ei. Tänään oli aamusta asti auto pajalla, mutta valmista ei tullut. Vielä menee kuulemma huominen. Antoivat sentään sijaisauton ilmaiseksi käyttöön.
 
Törmäsin tämmöisen kuvaukseen toisella foorumilla:



Ei varsinaisesti viittaa VAG:hen, mutta selittänee "legacy" autovalmistajien ongelmia. Autoissa on pirusti ohjainlaitteita (ja kaapelointia), mistä seuraa työläästi päivitettävä järjestelmä. Kustannukset, paino, valmistus, luotettavuus ja päivitettävyys kaikki paranevat uuden teknologian myötä.
 
Eilen saivat tosiaan OCU:n päivitettyä. Tänään pettymyksekseni huomasin, että taas ovat käyttäjät kadonneet. No, meneehän se jo rutiinilla, ajattelin, mutta eipä ne ongelmat tähän loppuneet. Sain käyttäjät lisättyä autoon, mutta en pääse niihin käsiksi. Kuvakkeen kohdalla on lukon kuva ja painamalla sitä auto miettii hetken ja ilmoittaa "Toiminto ei käytettävissä". Hain toiseen profiiliin MySkodalla auton uudestaan, mutta ei ollut apuja. Mitäs nyt?
 
Hmm.
Onkohan sulla autossa nettiyhteyttä ollenkaan? Mites kuuluvuuspalkit näyttää? Yksityisyysasetukset, hätäpuhelu-LED vihreä?
Ootko koittanut pitää poweria pohjassa yli 10 sek. jne jne.

EDIT. mites S-PIN? Muistaakseni se aiheutti lukon kuvan käyttäjän päälle, jos tili oli suojattu tuolla koodilla.
 
Yhteys oli ok. Poweri-kikkaa en kokeillut. Jospa olis joku tilapäinen katkos palvelussa. Huomenna uusi yritys. Piti MySkodassa tilata se ilmainen palvelupaketti uusiksi. Ehkä sen päivittyminen nyt vie hetken. Ilmeisesti ei siis mikään tiedossa oleva ongelma.
 
Tämä sama vika on ollut muutamalla asiakkaalla.

1. Poista auto kokonaan Skodan portaalista
2. Poista käyttäjätilisi sieltä myös
3. Irroita OCUn sulake vähintään 15 minuutiksi
4. Laita sulake takaisin ja virrat päälle
5. Odota että ledi menee vihreäksi
6. Rekisteröi ittes samalla sähköpostilla portaaliin ja tämän jälkeen myös auto
7. Tee autossa rekisteröinti uudestaan ja tee itsestäsi pääkäyttäjä
 
Kiitoksia hyvistä vinkeistä! Nyt kuitenkin kun auto oli yön saanut miettiä tekemisiään, niin otti aamulla mukisematta vastaan käskyt. Jospa nämä nyt jäisivät viimeisiksi ongelmiksi hetkeen.
 
Mielenkiinnosta, että mitä mieltä noin muuten uudesta autosta pl. nää softaviat? :yes:
 
Mielenkiinnosta, että mitä mieltä noin muuten uudesta autosta pl. nää softaviat? :yes:
No itsehän olisin valinnut Passatin, kun niitä kerta käytettynä saa samaan hintaan, mutta auton pääasiallinen käyttäjä päätti toisin. Edellinen auto oli Golf 7 ja siihen verrattuna ainakin nastoilla äänekkäämpi. Octaviassa nyt alla Blizzak Spike 3, jotka ilmeisesti tosi äänekkäät nastat, eli se saattaa osittain selittää. Eihän tuossa muuten ajo-ominaisuuksilta moitittavaa ole. Valothan tässä olis ilmeisesti huiput, mutta se aika kun pitää päivittäin pimeällä ajaa, meni jo.

Lisättäkööt vielä, että olen 20 vuotta ajanut Volkkarilla, niin sinällään ei suuri muutos ollut. Vakkarin siirtymistä ratista viikseen en arvosta.
 
Löytyihän tästä vielä sellainen erikoisuus, että aiemmin e-manager > ilmastointi valikosta sai määrätä penkinlämmittimiä yksitellen automaattisesti päällekytkeytyväksi. Nyt siellä ei pääse enää takapenkkien osalta tätä valintaa tekemään. Siitä huolimatta kauppareissulle lähtiessä molemmat takapenkkien lämmittimet olivat automaattisesti päällä ja täysillä. Mikään tämäkin...
 
Lisättäkööt vielä, että olen 20 vuotta ajanut Volkkarilla, niin sinällään ei suuri muutos ollut. Vakkarin siirtymistä ratista viikseen en arvosta.
Tuo ominaisuus on tullut Audeista. Itse en myöskään pidä tästä viiksestä vaan suosin kyllä ratissa olevaa vakkaria.
Löytyihän tästä vielä sellainen erikoisuus, että aiemmin e-manager > ilmastointi valikosta sai määrätä penkinlämmittimiä yksitellen automaattisesti päällekytkeytyväksi. Nyt siellä ei pääse enää takapenkkien osalta tätä valintaa tekemään. Siitä huolimatta kauppareissulle lähtiessä molemmat takapenkkien lämmittimet olivat automaattisesti päällä ja täysillä. Mikään tämäkin...
Joko se toiminto on siirtynyt jonnekkin mualle tai sitten on koodaud pielessä. Oletko katsonut ilmastointipanelin "Menu" -valikosta?
 
Ei löydy menusta. Voin siis edelleen määrätä etupenkkien automaattisesti lämmityksestä, mutta en enää takapenkistä.

Edit.
Tuntuu siis siltä, että softalle ei ole nyt kerrottu, että takapenkeilläkin lämmitysmahdollisuus on.
 
Kaikkien näiden päivitysruljanssien jälkeen auton kartat ovat vuodelta 2021. Yritin käydä lataamassa navi-filen, mutta tulee ao. herja. Teenkö jotain väärin? kokeilin Edgeä ja Chromea. Miten päivitys käytännössä sitten tapahtuu. Siihen asti ohjeet olivat selkeät, kun tiedosto on tikulla, mutta sen jälkeen hieman epäselvät. Auto käyntin, tikku kiinni USB-C liittimeen ja odotellaan?

 
No nyt se auto otti ja soitti hätäpuhelun oma-aloitteisesti. Liittynee aiempaan SOS-järjestelmän vikaan. Ei ilmeisesti korjaantunut kokonaan MIB+OCU -päivityksillä. Onko tuolle mitään tehtävissä? Odotella uusia päivityksiä?
 
Olen myös kuullut että joskus nuo soittelevat itsekseen hätäpuheluita. Syytä en kyllä tiedä siihen.
 
Kaikkien näiden päivitysruljanssien jälkeen auton kartat ovat vuodelta 2021. Yritin käydä lataamassa navi-filen, mutta tulee ao. herja. Teenkö jotain väärin? kokeilin Edgeä ja Chromea. Miten päivitys käytännössä sitten tapahtuu. Siihen asti ohjeet olivat selkeät, kun tiedosto on tikulla, mutta sen jälkeen hieman epäselvät. Auto käyntin, tikku kiinni USB-C liittimeen ja odotellaan?

Mistä osoitteesta latasit tuon? Näyttää niin oudolta.

Itsellä näyttää tältä:
 
Back
Ylös Pohja