SW päivityksillä korjattavat viat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis eihän tää nyt voi olla todellista, että käyttis tarjoaa pääkäyttäjän vaihtoa, mutta ei pysty sitä ilman korjaamokäyntiä toteuttamaan...

Kielivalinta sentään ilmestyi valikkoon, kun auton käynnisti uudelleen.
 
Ja lisättäköön vielä, että auto kävi merkkihuollossa myyjän piikkiin, joiden kanssa vielä juttelin softapuolen tarpeista, joita ei kuulemma ollut. Pikaisella googletuksella ihan tiedossa oleva ongelma.
 
Meillä tuo homma hoituisi kerralla kuntoon. Tämä pääkäyttäjä ongelma esiintyy valitettavan usein käytettynä myytävissä autoissa. Ennen myyntiä tulisi edellisen omistajan pyyhkiä itsensä ja tilinsä pois, mutta näin harvoin tapahtuu.
 
Nyt ei kyllä hyvin suju. Koitin lisätä itseni pääkäyttäjäksi, mutta auto vain herjasi, ettei saanut ohjelmistoa käynnistettyä. Näin kävi kun auton käynnisti ja auto itse ehdotti sitä ja myös kun yritin manuaalista lisäystä. Lopulta kyllästyin ja palautin tehdasasetukset, kuten ChatGBT neuvoi. Nyt infotainment on ruotsiksi eikä kieliasetusta löydy mistään. Ei myöskään edelleenkään hyväksy minua pääkäyttäjäksi. Ainoa mitä sai aikaan oli uusimpien karttojen katoaminen... huoh...

Kun laitat virrat päälle, niin osota rauhassa muutama minuutti jotta yhteydet muodostuu. Varmista myös että yksityisyysasetukset ei estä datasiirtoa.
 
Kun laitat virrat päälle, niin osota rauhassa muutama minuutti jotta yhteydet muodostuu. Varmista myös että yksityisyysasetukset ei estä datasiirtoa.
Tulin vielä koittamaan tätä temppua. Auto pyysi S-PIN:iä, kun laitoin virrat päälle. Nyt 10min istunut autossa ja "S-PIN tarkastetaan..." hyrrä pyörii. Ilmeisesti yhteydetkin katos nyt kokonaan sitten.

Edit:
"Vika hätäpuhelintoiminto. Hakeudu korjaamolle."
 
Näyttääkö että olis signaalia kuiteniin vai onko ruksi tms edessä?
 
Näyttääkö että olis signaalia kuiteniin vai onko ruksi tms edessä?
Mistä tätä pitäis katsoa? Ainakin SOS-pulikan yläpuolella led pimeä. Infotainmenttiin en siis pääse enää mitenkään käsiksi.

Edit.
Käynnistin auton uudelleen niin jäi tilaan "Asetukset latautuvat..."

Edit2:
Googlen avustamana uskalsin painaa sos-painiketta, joka poisti vian ja palautti yhteydet. Olisko tehdasreset vienyt jonkun SW korjauksen?
 
Viimeksi muokattu:
Siellä taitaa olla OCU (sos moduli) polvillaan. Nyt olisi syytä resetoida se ja päivittää sekä OCU että MIB uusimpiin firmiksiin.
 
Huomenna sitten pääsee autoliikkeen kanssa keskustelemaan asiasta. Saa nähdä tarjoavatko samaa merkkiliikettä täällä Tampereella. Harmi, ettei olla vähän etelämpänä.
 
Toi on kyllä todella ärsyttävää kun juuri hankkimassa autossa ei vehkeet toimi. Edellisessä MY17 GTEssä ei myöskään OCU toiminut. Ei tommoista tuu testattua eikä löydettyä koeajolla. Ihmettelin vain kun etähallinnalla ei saanut yhteyksiä autoon. Kesti varmaan pari kuukautta ja lukemattomat korjaamokäynnit, kunnes suostuivat vaihtamaan OCUn myyjäliikkeen piikkiin :bang:

Olis tullut varmaan tonnin halvemmaksi, jos se olisi suoriltaan vaihdettu, jota heille myös toisen käynnin jälkeen ehdotinkin :crazy
 
En osaa kyl sanoa onko perusvaruste, mut noi on halpoja esim torista hommata. Alle satasella varmasti selviää.
Vag rompetorilla facessa joku kauppaa laturia 60€ hintaan. Vink vink

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomenna sitten pääsee autoliikkeen kanssa keskustelemaan asiasta. Saa nähdä tarjoavatko samaa merkkiliikettä täällä Tampereella. Harmi, ettei olla vähän etelämpänä.

Autoliikkeen piikkiin lähtee softa korjattavaksi. Ei tarvinnut edes vääntää asiasta. Näinköhän selviäisi pelkällä OCU:n alustuksella. Sos-vika tuli tänään uudestaan. Taitaa liittyä uuden käyttäjän lisäämiseen. Tällä kertaa toipui omia aikojaan. Jospa ei enää poksuisi.
 
Olikos siihen SOS-vikaan pysyvä softakorjaus olemassa? Merkkihuolto väitti, että ei ole.
 
Kuten aiemmin mainitsin, ocu ja mib täytyy päivittää kimpassa. Ainakin mib löytyy päivitys. Ocusta en osaa sanoa varmasti kun en tiedä mikä versio autossa nyt on.

Pysyvästä korjauksesta en myöskään osaa sanoa. Tuskin mikään on pysyvää kun on kyse ohjelmistoista ja laiteohjelmistoista.
 
Kuten aiemmin mainitsin, ocu ja mib täytyy päivittää kimpassa. Ainakin mib löytyy päivitys. Ocusta en osaa sanoa varmasti kun en tiedä mikä versio autossa nyt on.

Pysyvästä korjauksesta en myöskään osaa sanoa. Tuskin mikään on pysyvää kun on kyse ohjelmistoista ja laiteohjelmistoista.
Tarjosinkin sinne maahantuojan merkkarille tätä valmiina ratkaisuna, mutta siitä huolimatta aloitetaan kuulemma kahden tunnin vianhakuajalla. Alkaa vähän jo ahdistaa tämä auton vaihto. Onko tässä vaiheessa merkkihuollosta enää mitään hyötyä, kun takuu ummessa? Alkaa tuntua siltä, että se asiantuntemus näissä asioissa on jossain muualla, kun 2/3 täällä Tampereella nyt testattu. Osaako kukaan vinkata hyvää pajaa tällä seudulla jatkoa ajatellen?
 
En usko että 180 km vantalle on hirveän pitkä reissu jos kerran vuoteen joutuu softia päivittelee ;)

Jätät auton aspisen verstaalle ja siitä flamingoon kutemaan vaimon kanssa siksi ajaksi :8:

Lohdutuksen sanana, mulla MY21 passatti on toiminut kuin junan vessa kohta vuoden, alun softapäivitysten jälkeen.
Ainoa ongelma on todella ollut vanhat softat alussa, jotka päivitettiin maahantuojalla myyjän piikkiin (radio ja kamera).
 
Mites muuten softan kannalta se, että kyseessä on Ruotsi-auto? Onko se jotenkin koodattavissa Suomi-autoksi ja onko sillä väliä? Helkamalla soitin ja sanoivat, että ei pitäisi olla väliä, mutta voi kuitenkin olla. Mystinen vastaus. En älynnyt kysyä voiko muutosta enää tehdä. Muutoksesta oli etukäteen sovittu myyjän kanssa, mutta koska myyjän käyttämä merkkari ei edes tiennyt mistä puhuttiin, ja oletti ettei sellaista voi tehdä, niin se jäi sitten toteuttamatta.
 
Ei ole käytännön merkitystä kunhan on Euroopan markkina-alueen auto. Oletuskieli on sen maan mihin auto on virallisesti ensimmäisen kerran myyty, muuta koodattavaa siinä ei ole. Toki varusteet saattavat olla erilaiset kuin mitä Suomi-autoissa on. US markkina-alueen autot ovat sitten asia erikseen.
 
Back
Ylös Pohja