MIB2 järjestelmän jälkiasennus ja Android Auto (komponenttisuojauksen poisto)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crimu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse oon ostanut sieltä tuon mun 9.2" näytön ja oli luvatun kaltainen ja nopea toimitus.

Ei jäänyt kovasti hintaa :) Uskon vakaasti että sielläkin takuut toimii. On tuo alusta kuitenkin sen verran suuri ja käytetty. Liittymällä johonkin premium-tierin ilmaiseen kokeilujaksoon, niin taitaa saada postikulutkin ilmaiseksi. Mut en tiedä niistä

Itse oon ostanut sieltä tuon mun 9.2" näytön ja oli luvatun kaltainen ja nopea toimitus.

Ei jäänyt kovasti hintaa :) Uskon vakaasti että sielläkin takuut toimii. On tuo alusta kuitenkin sen verran suuri ja käytetty. Liittymällä johonkin premium-tierin ilmaiseen kokeilujaksoon, niin taitaa saada postikulutkin ilmaiseksi. Mut en tiedä niistä
No hyvä kuulla, että voi luottaa.

Täytyy nyt katsoa mistä sitten saa parhaimman kombon hintaan nähden.

Kiitoksia paljon avusta tähän mennessä!

Eli siis lyhyenä yhteenvetona jos ymmärsin oikein niin tässä koitetaan seattiin päivittää mib1>mib2 ?
Lyhyesti sanon suoraan sen että osta sen high malli. Saat mm bluetooth acc koodekin käyttöön ja no huomattavasti nopeamman käyttöjärjestelmän. Ja muutenkin kaikki toimii vaan sulavammin.

Väylälle ei tarvitse mitään tehdä. Toki sitten muualle pitää (esim mittaristo) kertoa jos ja kun laitteessa navi on.

High mallista saa cp pois tai ainakin ohitettua pelkästään ohjelmistopäivityksellä.

Tuosta vähän linkkiä aiheeseen millä pääsee high mallilla alkuun.

Eli siis lyhyenä yhteenvetona jos ymmärsin oikein niin tässä koitetaan seattiin päivittää mib1>mib2 ?
Lyhyesti sanon suoraan sen että osta sen high malli. Saat mm bluetooth acc koodekin käyttöön ja no huomattavasti nopeamman käyttöjärjestelmän. Ja muutenkin kaikki toimii vaan sulavammin.

Väylälle ei tarvitse mitään tehdä. Toki sitten muualle pitää (esim mittaristo) kertoa jos ja kun laitteessa navi on.

High mallista saa cp pois tai ainakin ohitettua pelkästään ohjelmistopäivityksellä.

Tuosta vähän linkkiä aiheeseen millä pääsee high mallilla alkuun.

Kyllä oikein ymmärretty! Seat Leon pitäisi saada MIB1 -> MIB2, että saa AA/Carplay toimimaan.

Sitä olen pohtinut, että onko HIGH yksiköstä mitään käytännön hyötyä, kun omassa on mustavalko näyttö mittaristossa. Nopeampi on toki, mutta kuinka paljon ja se on varmaan ainut huomattava ero?

Osaatko sanoa mikä olisi hyvä hinta tuollaiselle HIGH yksikölle? STD löytyisi noin 250€. 400€ ei varmaan ole paha hinta HIGH yksiköstä?

Varmaan samalla tavalla toimii molemmissa tuo CP:n poisto SD kortilla.

Kiitoksia vinkistä! Pitää lukea tarkemmin jossain kohtaa... Osaatko sanoa, kun tuli tuosta 9.2" näytöstä mieleen, että toimisiko se Seatissa tuollaisen HIGH yksikön kanssa?

Äänenlaatu ainakin on parempi jos yhtään on sattunut musiikkia puhelimelta kuuntelemaan. Omassa golffissa parantui kyllä ihan kaikki + peruutuskameran kuva selkeämpi kiitos parempi tarkkuisen näytön.

400€ ei todellakaan ole paha hinta high yksiköstä, monesti ne on sitä luokkaa 700€ ollut. Omastani muistaakseni 350€ maksanut.

Niin sitten sellainen huomio ettei se cp oikeasti poistu vaan siitä jää virhe väylälle näkyviin joka taas esim merkkihuollossa saattaa huonolla tuurilla aiheuttaa närää.

Todennäköisesti näyttö toimii mutta epäilen ettei kaikki toiminnot toimi tai sitten esim kehys ei ainakaan mene paikoilleen.

Ja sitten varoituksen sana että noiden kanssa pitää vähän oikeasti tietää mitä tekee (häkkäys jne) pahimmillaan saat softan jumiin.

Ja vanhasta radiosta pitää sitten imuroida talteen joka ikinen adaptio ja koodaus ja ne soveltaa sitten radioon.

Ja kannattaa katsoa että ostaa sellaisen radion jossa on vain sininen gps antenni liitäntä. Muuten saa ihmetellä ja ostella ylimääräisiä antenneja jos virheet haittaa silmää.

Äänenlaatu ainakin on parempi jos yhtään on sattunut musiikkia puhelimelta kuuntelemaan. Omassa golffissa parantui kyllä ihan kaikki + peruutuskameran kuva selkeämpi kiitos parempi tarkkuisen näytön.

400€ ei todellakaan ole paha hinta high yksiköstä, monesti ne on sitä luokkaa 700€ ollut. Omastani muistaakseni 350€ maksanut.

Niin sitten sellainen huomio ettei se cp oikeasti poistu vaan siitä jää virhe väylälle näkyviin joka taas esim merkkihuollossa saattaa huonolla tuurilla aiheuttaa närää.

Todennäköisesti näyttö toimii mutta epäilen ettei kaikki toiminnot toimi tai sitten esim kehys ei ainakaan mene paikoilleen.

Ja sitten varoituksen sana että noiden kanssa pitää vähän oikeasti tietää mitä tekee (häkkäys jne) pahimmillaan saat softan jumiin.

Ja vanhasta radiosta pitää sitten imuroida talteen joka ikinen adaptio ja koodaus ja ne soveltaa sitten radioon.

Ja kannattaa katsoa että ostaa sellaisen radion jossa on vain sininen gps antenni liitäntä. Muuten saa ihmetellä ja ostella ylimääräisiä antenneja jos virheet haittaa silmää.
Ehkäpä HIGH yksikköä kannattaa sitten harkita. Ei se nyt niin paljoa kalliimpi ole.

CP:tä ei varmaan saa sen virallisemmin pois millään keinolla. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin sellaiseen autoon, missä VIN numero ei ole tehtaalta tullut AA/Carplay:n kanssa, menee AA/Carplay jumiin CP:n poiston yhteydessä tehdaslaitteilla. Ja jos sen haluaa toimimaan, täytyy tilata lisenssi monella sadalla eurolla. Osaatko sanoa tästä mitään?

Ehkä parempi pysyä siinä 8", kun se kerran on tullut tehtaalta tuossa Leonissa. Sopii paikalleen suoraan jne.

Tuo on tiedossa, että voi käydä huonosti. En ajatellutkaan itse lähteä sokkona säätämään vaan pitää sitten kysellä viisaammilta, kun aika koittaa. Yksi kaveri on koodailuita jonkun verran tehnyt, niin eiköhän homma suju siltä osalta.

Nykyisessä ei tosiaan ole GPS antennia eli sellainen täytyy lisätä. Osaatko sanoa osanumeroa? Sen voi varmaan piilotella kojelautaan, kun en usko, että auton omia karttoja tulee pahemmin käytettyä.

Kyllä cp:n saa pois aivan ongelmitta virallisestikin odiksella, mitenkä muuten mulla olisi esim dynaudio jälkiasennettuna 😁😉.

Kun cp poistaa niin auton fecit eli toimtokoodit nollaantuu. Tuo ei ole ongelma kun laitteen häkkää. Se voidaan tuota yhdessäkin katsoa.

Joo ehkäpä se kannattaa tuo orkkis näyttö ottaa, toimii ainakin varmasti.

Löytyykö vcds tai obdeleven? Tai jokin muu koodauslaite?

Minkälaista gps antennia olisit vailla? Hainevä katolle parhain. Multa voisi löytyä sellainen kojenlaudan sisälle tuleva vw:n oma antenni. Se täytyy toki sijoittaa keskelle kojelautaa.

Tuollainen gps antenni setti siis.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä cp:n saa pois aivan ongelmitta virallisestikin odiksella, mitenkä muuten mulla olisi esim dynaudio jälkiasennettuna 😁😉.

Kun cp poistaa niin auton fecit eli toimtokoodit nollaantuu. Tuo ei ole ongelma kun laitteen häkkää. Se voidaan tuota yhdessäkin katsoa.

Joo ehkäpä se kannattaa tuo orkkis näyttö ottaa, toimii ainakin varmasti.

Löytyykö vcds tai obdeleven? Tai jokin muu koodauslaite?

Minkälaista gps antennia olisit vailla? Hainevä katolle parhain. Multa voisi löytyä sellainen kojenlaudan sisälle tuleva vw:n oma antenni. Se täytyy toki sijoittaa keskelle kojelautaa.
Tottai kai CP lähtee pois virallisilla laitteitta. Ymmärsin, että sitä poistaessa samalla menee AA/Carplay lukkoon, kun yhdistetään viralliseen softaan ja se tunnistaa, että nykyisen auton VIN ei sisällä lisenssiä, kun uudessa yksikössä AA/Carplay on olemassa ja aktivoituna. Ristiriidan takia aktivointi lakkaa. Häkätessä tietenkin onnistuu. Mietin vain, että onnistuuko ilman häkkäämisprosessia kokonaisuudessaan, mutta ilmeisesti ei tuosta syystä. Eli toolbox on joka tapauksessa asennettava riippumatta siitä poistaako CP:n virallisesti vai ei.

VCDS löytyy.

Tuo on varmasti oikein hyvä. Onko tuolle jotain osanumeroa? Riittää, että jonkun toimivan laittaa, että NAV pyörii. En viitsi ruveta katolle väsäämään mitään ainakaan alkuun, kun sitä en itse todennäköisesti tarvitse.

Häkkäämällä/aio softan kun asentaa niin sillä cp sekä fecit antivoituu erittäin näppärästi. Näin saa nuo kaikki toiminnot helpoiten aktivoitua, toolboxinkin saa samassa yhteydessä

Joo, vcds pääset hyvin alkuun.

18D035507

Häkkäämällä/aio softan kun asentaa niin sillä cp sekä fecit antivoituu erittäin näppärästi. Näin saa nuo kaikki toiminnot helpoiten aktivoitua, toolboxinkin saa samassa yhteydessä

Joo, vcds pääset hyvin alkuun.

18D035507
Aivan. Häkkääminen vaikuttaa parhaimmalta vaihtoeholta.

Kiitoksia avusta tähän mennessä! Täytyy seuraavaksi sitten hankkia osia...

Se on ainakin helpoin tapa. Vähentää kummasti säätämistä.

Ja eipä mitään, toivottavasti löydät sopu hintaan osat👍🏻

Back
Ylös Pohja