Lasol jättää kalvoa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daatta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Daatta

Valvoja
Ylläpito
Liittynyt
18.03.2024
Viestejä
238
Jo vuosia olen ihmetellyt käyttövalmiina liuoksena myytävän Lasolin käyttäytymistä tuulilasilla. Todella vaikea saada tuulilasia kirkkaaksi pyyhkimillä, aina tuntuu jäävän jonkinlainen kalvo tai tuhru näkyvyyttä haittaamaan. Kesällä käytin Kesälasolia, eli niitä pieni muovipulloja joiden sisältö sekoitetaan 4l vettä. Ei mitään ongelmaa, kirkkaasti pyyhkii. Nyt talvea vasten palasin valmiiksi sekoitettuun -20c tavaraan, ongelma palasi.

Käyttämäni tuulilasipinnoite saattaa olla syypää, sillä on tosin ajettu jo lähes 50tmk joten kovin voimissaan se ei enää ole. Mielessä olisi kiilloitella tuulilasi puhtaaksi jo kokeilla paljaaltaan, häviääkö tuhruisuus sillä. Samalla toki häviää pinnoitekin, mutta ID:ssä se ei oikein ole toiminut eikä tehdaskaan niitä suosittele. Pyyhkijät hyppii yms.

Toki jos on kokemuksia paremmasta lasinpesunesteestä kuin valmiiksi sekoitettu Lasol niin vinkkejä otetaan vastaan. Vaihtoehdot ovat liikkeiden omalla brandillä myytäviä tuotteita, tuntuu että laadukkaampia ne eivät oikein voisi olla...
 
Biltema on ainakin edullista, jospa lähtisi sillä kokeilemaan. Lasolin pussi on toki kätevä, mutta hinta on kova eikä laatukaan oikein vakuuta.
 
Itse palasin edellisen auton kanssa lasoliin, kun muut litkut sai pyyhkijät hyppimään ja pökkäämään a-pilariin.
 
Itsekin olin siinä uskossa, että Lasol on parasta mitä rahalla saa. Kalleinta ainakin.

Eilen kun joutui käyttämään lasinpesuria niin lasi tuli niin tuhruiseksi että vastavaloon siitä ei näe ollenkaan läpi... Pesin lasin aamulla lastalla ja kuivasin, sitten vaan toivoo ettei joudu pyyhkimään lasia päivän aikana. Pitää hakea tänään Biltemasta verrokkiainetta, lapota säiliö tyhjäksi ja kokeilla Biltsun tavaralla miten pelittää. Jos ei siitä parane, niin pitää myllytellä pinnoite pois.
 
https://www.autonhoitokauppa.fi/nanolex-ultra-glass-sealant-30-ml pinnoite lasissa. En tuohon Nanolexin tuotteeseen erityisen ihastunut ole, mielestäni se ei tarttunut luvatulla tavalla ja kesto ja toiminta on ollut jonkinasteinen pettymys. Korrek on vähän no-no itselle. :rolleyes:

Eilen suoritin nesteiden vaihtoa auton kanssa. Ostin Biltemasta muovisen polttoainepumpun (?) jolla kuvittelin tyhjentäväni pissapojannesteen säiliön. Säiliö/pumppu yhdistelmä on alhaalla puskurissa ja sinne johtaa puolen metrin haitariputki. En saanut pumppua likikään, varsi on aivan liian paksu. Muistin että kaapista löytyy jarrunesteen vaihto-imuri, joka sopii myös nesteen imemiseen. Sen imuputken sai ujutettua perille asti ja parilla tyhjennyksellä (1l säiliö) sai imettyä kaiken Lasolin pois. Sitten Biltemaa tilalle, haju oli ainakin miellyttävän alkoholinen ja testaamaan. Hyvin pyyhki, jäännöskosteus haihtui heti lasille eikä jäänyt mitään kalvoa! Hemmetin mukava oli ajella töihin, 33tkm vuoteen niin alkaa tuollainenkin pikkuasia ärsyttämään... Hinnassakin säästää aika tavalla, versus Lasol.
 
  • Tykkään
Reaktiot: KKN
Back
Ylös Pohja