A4 B8 auto hold

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M1k4
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

M1k4

Jäsen
Liittynyt
21.03.2024
Viestejä
11
Moi, ongelmana on auto holdin puuttuminen. Autoon on kyllä ruksittu varusteita aina navista nahkapenkkiin, mutta jostakin syystä tuon auto holdin tarvetta ei ole ollut. Saako kyseisen toiminnon ohjelmoitua käyttöön, jos hankin auto holdillisen kässäri napin. Auton win WAUZZZ8K1AA172585.
 
Kyllähän sen luulis saavan koodattua, ilman nappulaakin tuon ikäiseen autoon. Hommaan riittää VCDS/obd11.

Videossa pitää ottaa vain nappulan ledin valvonta pois käytöstä, jos sen tekee ilman nappulaa:

Nappula vedetään ilmeisesti ABS-yksikölle, mut tässä mun viestissä ei varmaankaan oo mitään uutta mitä et oo jo nopeella googlettelulla ite löytänyt :|

Nappuloita saa purkaamolta, merkkarilta tai kiinasta.
 
Edellisessä Audissa oli kuvan mukainen katkasija ja siitä oli aina laitettava tuo auto hold päälle ajoon lähtiessä mikä oli kyllä aika typerästi suunniteltu.
Tuon kuvankaappaus Espi/Absi keskustelun löysin muinoin tuolta audiclub puolelta ja siltä pohjalta tätä nyt kyselen. Autossa on kyseinen rengaspainevalvonta sekä huoltokirjan tarran mukaan myös tuo 1AT pumppu? Katkasijan tilaan kunhan tuo koodauksen onnistuminen varmistuu ja lisäks löytyykö semmosta koodaus velhoa Kuopio- Siilinjärvi ympäristöstä?

 
Moi, ongelmana on auto holdin puuttuminen. Autoon on kyllä ruksittu varusteita aina navista nahkapenkkiin, mutta jostakin syystä tuon auto holdin tarvetta ei ole ollut. Saako kyseisen toiminnon ohjelmoitua käyttöön, jos hankin auto holdillisen kässäri napin. Auton win WAUZZZ8K1AA172585.
Kyllä saa ohjelmoitua. Ja pitäisi saada myös toimimaan niin että muistaa onko on vai off kun sammuttaa virrat.

 
Kiitos tiedoista! Onkohan tuolla napin vuosimallilla väliä? Kiina kauppiailla ois myös noita nappeja kaupan, mutta taitaa tuo alkuperäinen olla varmin vaihtoehto vaikka onkin käytetty.
 
Ei ole vuosimallilla väliä. Sanoisin että kun purkuosana napit tuon hintaisia niin en lähtis Kiinasta tilamaan. Mielestäni uusi Kiina versio on laadultaan huonompi kuin käytetty alkuperäinen. Myös jos nappi ei sattuisi toimimaan, on e erittäin hankalaa alkaa Kiinalaisten kanssa asioida. Kokemusta on.. :stop:
 
Ei ole vuosimallilla väliä. Sanoisin että kun purkuosana napit tuon hintaisia niin en lähtis Kiinasta tilamaan. Mielestäni uusi Kiina versio on laadultaan huonompi kuin käytetty alkuperäinen. Myös jos nappi ei sattuisi toimimaan, on e erittäin hankalaa alkaa Kiinalaisten kanssa asioida. Kokemusta on.. :stop:
Joo ehdottomasti kannattaa ottaa esim ovokosta tohon hintaan. Tavara tulee viikon sisällä lähimarkettiin ja varmasti sopii jos on vain tilannut sen oikean.

Kannattaa kuvista katsoa se ehjimmän näköinen ja tilata se.
 
Kunhan osanumero on 8K1927225D on kaikki hyvin vuosimallista riippumatta. Tuo on se uusin revisio.
Lisäksi todettakoon että autossa on jo valmiina 1AT abs purkki niin sitäkään ei tarvitse vaihtaa tässä tapauksessa.
 
Nappi tilattu Ovokolta ja toimitus 30-31.1? Nyt ku vielä löytäs jonkun joka osaa koodata tämän sitten käyttöön. Onnistusko koodaus myös tuolla Obdelevenillä jos semmosen vileä hankkis ja voishan sillä varmaa muutakin käyttöä olla kun on Vag kyseessä.
 
Tuu käymään täällä jos et muuta keksi. OBDEleven on ihan hyvä perustyökalu vaggilaisiin.
 
Kyllä mielellään kävisin, mutta tuo välimatka täältä Kuopion pohjoispuolelta on vähän liikaa. Nuorempana reissutöissä tuli 60000-70000km/v, mutta nykyään ei nappaa etes pill*rallia ajaa toria ympäri saatika tommosia 1000km päiväreissuja.:LOL:
 
Katkasija tuli eilen. Onko kellään tietoa lähteekö kyseinen osa irti ilman vaihdekepin ympärillä olevien muovien purkamista?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Se on kiinni klipsuilla, irtoaa kampeamalla. Irroitusohjeessa pyydetään myös irroittamaan ilmastoinnin ohjauspaneeli. Ymmärtääkseni sen jättämän kolon kautta olisi tarkoitus nostaa vaihdekepin suojapussi irti kehyksestä:

 
No nyt ois se katkasija vaihdettu. On muuten aika lyhkäset piuhat katkasijoille tuon kehyksen alla:rolleyes:
Nyt sitten olisin sitä koodaaja vailla, joten kaikki innokkaat/osaavat Kuopion ympäriltä voi nostaa käden ylös. Ei kahvia eikä ämpäriä oo tarjota, mutta jos tästä ihan rahalla selviis😉
 
Back
Ylös Pohja