MIB2 järjestelmän jälkiasennus ja Android Auto (komponenttisuojauksen poisto)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crimu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Crimu

Jäsen
Onko kukaan tehnyt omaan Seat Leoniin MIB2 järjestelmän jälkiasennusta, jotta saa Android Auton toimimaan alkuperäistyylisesti?

Tämä ilmeisesti vaatii keskinäytön vaihdon 6.5" tai 8" versioon, ohjausyksikön vaihdon hanskalokerosta MIB2 versioon ja USB-portin lisäämistä tai vaihtamista Android Autoa ja Apple Carplayta tukevaan versioon.

Komponenttisuojaus pitäisi vain saada pois tuosta ohjausyksiköstä ja ilmeisesti onnistuu joko viemällä auto merkkiliikkeeseen tai jollekkin, jolla on laitteet ja pääsy VAG servereille tai SD-kortti kikalla käyttämällä jotain toolboxia, jolla saa ohitettua komponenttisuojauksen "vihreän insinööri valikon" tai mikä lie GEM kautta.

Olisi kiva saada tietoa viisaammilta, jotta voisi itsekin tehdä. Olen katsellut osia ja seuraavat voisi hankkia: 5F0035877 ohjausyksikkö, 5F0919606 näyttö ja 5G0035222E USB-portti. Miten tuossa kyseissä ohjausyksikössä onnistuu tuo komponenttisuojauksen poisto? Tietääkö kukaan missä tai kenellä kannattaisi komponenttisuojaus poistattaa, jos sitä ei itse pysty tekemään? Kannattaako osia edes keräillä itse vai myykö joku valmiita settejä järkevään hintaan?

Kaikki vinkit on tervetulleita! Myös tutoriaalit ja muut, jos on jotain linkkejä.

Olen yrittänyt etsiä tietoa ulkomaalasilta palstoilta, mutta ei niiltä oikein löydy mitään eikä kukaan tunnu tietävän... Onko Suomessa mitään muuta paikkaa missä kysellä kuin tämä?

Kiitoksia kaikille vaivan näöstä! Arvostan kaikkea apua suuresti!

Moro ja tervetuloa palstalle!

MIB2 asennuksista onkin jo hieman aikaa ja Seatteja en ole tehnyt koskaan.
MIB Toolbox sanoo:

NOTE: SD installation method is NOT possible on units with part numbers 5C0035684F (aka variant 17222) and 5F003587*/5QA035874* (aka variants 47213, 47214, 47215, 47216).Metainfo2.txt of the Toolbox does not contain these variant numbers. Metainfo2.txt cannot be edited because has digital signature at the end of the file.
You may try to install Toolbox onto these variants of units with USB2HSD cable. The ONLY 100% working way of installing Toolbox on these variants is connecting of USB SD card reader to eMMC chip via needles or soldering.

Eli SD-korttimenetelmä lienee epävarma tän osanumerion kohdalla.

Vaihtoehtoja vois olla varaosanumeroilla:
5F0035874A = DAB, MOST ja NAV.

Tai sitten Harmanin High-versio:
5F0035020

Pitää ottaa selvää miten noi saisi sopeutettua autoon. Todennäköisesti ihan SD-korttimenetelmällä.

ODIS:ksella noista saa kaikista CP:n pois kyllä helposti (Vagtechin kautta vaikka), mutta se carplay/AA kannattaa katsoa, että saako sen pätsättyä jälkeenpäin.

Kiitoksia!

Eikö tuon toolboxin mukaan juuri tuo 5F0035874A ole myös kiellettyjen listalla? Näille ilmeisesti saa tuon toolboxin myös toimimaan, mutta pitäisi ruveta availemaan laatikkoa ja tehdä jotain kikka kakkosia...

Yrittelin selvittää niin jos ymmärsin oikein niin tuo toolbox toimii seuraavien STD yksiköiden kanssa SD-korttimenetelmällä ja HIGH yksiköt tarvitsee vain eri toolboxin tai More Incredible Bash nimisen toolboxin:
STD:
5QA035846, 5QA035846A, 5QA035846B, 5F0035846C
5QA035858, 5QA035858A, 5QA035858B, 5F0035858C
HIGH:
5F0035020X, 5F0035043X
X:n paikalla mikä tahansa kirjain välillä A-J ja ei saa olla ilman kirjainta.

Eli ODIS:ksella saa CP:n kyllä pois kaikista yksiköistä, mutta AA/Carplay ei toimi, jos alkuperäisen auton VIN ei ole tehtaalta tullut lisenssin kanssa. Lisenssi AA/Carplayta varten täytyy hankkia erikseen ja maksaa maltaita. Olenko yhtään jäljillä?

Sillä SD-korttimenetelmällä ilmeisesti saa myös AA/Carplay:n patchattua.

Selvennyksenä siis: ainut järkevä tapa saada AA/Carplay toimimaan niin on tuolla toolboxilla, jos autossa ei ollut AA/Carplay lisenssiä tehtaalta.

Hmm eikö kannata hankkia sopiva kampe myyjältä, joka on poistanut CP:n valmiiksi ja avannut kaikki lisenssit? Säästyy ylimääräiseltä säätämiseltä, vaikka hintaa paketille tulisikin enemmän. Eri asia sitten, jos on tarkoitus nimen omaan harjoitella ko. toimenpiteiden suorittamista.

Hmm eikö kannata hankkia sopiva kampe myyjältä, joka on poistanut CP:n valmiiksi ja avannut kaikki lisenssit? Säästyy ylimääräiseltä säätämiseltä, vaikka hintaa paketille tulisikin enemmän. Eri asia sitten, jos on tarkoitus nimen omaan harjoitella ko. toimenpiteiden suorittamista.
Osaatko suositella ketään tai mitään paikkaa josta saisi noita infotainment ohjausyksikköjä? Hankala löytää mitään nykyisin...

Vaikka CP olisi poistettu jo, täytyy se koodata silti autoon sopivaksi ja sitä varten täytyy hankkia VCDS-kaapeli tai OBD11-laite. Siinä kohtaa lisähinta vain on lisää hintaa eikä varsinaisesti auta mitään. Ei ainakaan omasta mielestä...

Missä päin vaikutat ja minkä ikäinen auto sulla on nyt ja mikä soitin siinä on nyt kinni?

Missä päin vaikutat ja minkä ikäinen auto sulla on nyt ja mikä soitin siinä on nyt kinni?
Lahden alueella. 2015 Seat Leon, jossa on todennäköisesti 5F0035824 (ilman kirjainta/A), koska ei ole NAVia eli vain 1 SD kortti ja ei ole DAB radiota.

Varmaan sama "composite color" laite mikä oli 2015 Leon Cuprassa aikanaan. Mietin, että tuohon olisi ollut nättiä vaihtaa MIB2 mutta auto meni vaihtoon ennen idean realisoitumista. Linkkejä ei ole antaa, ebay/Puolan kauppapaikat tuli joskus katsottua. Noista on vaan hankala sanoa, millä tavalla laite on myyntiin hankittu...

Täältä saanee tuon koodauksen avaimet käteen -tyylisesti jos niin tykkää.

Varmaan sama "composite color" laite mikä oli 2015 Leon Cuprassa aikanaan. Mietin, että tuohon olisi ollut nättiä vaihtaa MIB2 mutta auto meni vaihtoon ennen idean realisoitumista. Linkkejä ei ole antaa, ebay/Puolan kauppapaikat tuli joskus katsottua. Noista on vaan hankala sanoa, millä tavalla laite on myyntiin hankittu...

Täältä saanee tuon koodauksen avaimet käteen -tyylisesti jos niin tykkää.
Itse olen katsellut Ovoko.fi sivulta. Ilmeisesti jotain purkuosia ympäri Eurooppaa...

Tarkoitatko täältä Vagtechia? Jos niin, niin minkä hintainen mahtaa olla ja millä osanumerolla?

Itse olen katsellut Ovoko.fi sivulta. Ilmeisesti jotain purkuosia ympäri Eurooppaa...

Tarkoitatko täältä Vagtechia? Jos niin, niin minkä hintainen mahtaa olla ja millä osanumerolla?
Ovokolta olis Harmanin high laite halvalla:

Siihen sopivaa näyttöä parin sadan pintaan ja asennukset ja kikkailut niin kokonaishinta asennettuna kipuaa varmaan johonkin 800-900 € riippuen mitä teet itse ja mistä ja miten hankit romut. Mutta itse suosin ovokoa kyl.

Sieltä varmaan osat saa parhaimpaan hintaan. Kait siellä jonkunlainen takuukin on, että toimivat varmasti. Hyvä kuulla, että joku suosittelee!

Halvemmaksi kyllä tulee itse kasailla nuo. Varsinkin, jos tuon koodauksen tekee itse ja CP:n poisto onnistuu toolboxilla.

Brittein saarelta saa tuollaisen noin 750€ hintaan valmiiksi koodattuna, niin en näe järkeväksi kalliimmalla teetättää...

Joo niitä tulee mukavan paljon, lähemmäs 200€...

Katsotaan nyt miten tässä lähtee sitten toteuttamaan. Itse ainakin kasailee osat paikalleen.

Minkäs kokoisia näyttöjä Seateissa on high/low versioissa? Esim minkälainen näyttö tuon Harmanin laitteen kanssa menee? Discovery medialla ilmeisesti tuo linkkaamasi 8", mutta onko Seatilla 9.2" olemassa?

Ilmeisesti 8" näyttö on isoin mikä 5F Seat Leoniin on tehtaalta saanut. Tuolta nettisivulta näkee hyvin eri osat mitä on ollut eri vuosina.

Okei. Mä ehdottaisin että keräilet nää osat mistä halvimmillasi saat (jos asian kanssa ei ole kiire). Siitä sitä samalla oppii pelaamaan hieman palapeliäkin :music:
Esim ovokolta just toi MHI2 oli sen 350 € + näyttö 170 € + USB-portti 22 € = 550 € (plus toimituksia).
Toki jos tuo MST2 tuntuu kiihkeältä, niin anna mennä vain! Ei siinäkään varmasti pieleen voi mennä.

[EDIT] En toki ole edes varma onko MIB1 -> MIB2 pomppu ihan täysin suoraviivainen. Eli tarvitseeko se jotain muita muutoksia, Esim. väyläohjaimeen tms. Se kannattaa varmasti selvittää myös.

Viimeksi muokattu:
Okei. Mä ehdottaisin että keräilet nää osat mistä halvimmillasi saat (jos asian kanssa ei ole kiire). Siitä sitä samalla oppii pelaamaan hieman palapeliäkin :music:
Esim ovokolta just toi MHI2 oli sen 350 € + näyttö 170 € + USB-portti 22 € = 550 € (plus toimituksia).

Toki jos tuo MST2 tuntuu kiihkeältä, niin anna mennä vain! Ei siinäkään varmasti pieleen voi mennä.
Eiköhän se ole ihan hyvä ratkaisu. Oppiipahan samalla vähän uutta.

Mistä löysit MHI2 350€? Halvin oli 450€, kun itse katsoin?

Joo, ei niille älyttömästi tule hintaa. MST2 saa 250€ niin ehkä se on parempi. Onko siitä edes mitään hyötyä hankkia HIGH yksikköä? Maksaa vain enemmän...

Mistä löysit MHI2 350€? Halvin oli 450€, kun itse katsoin?
Tuo linkkaamani yksikkö

Joo, ei niille älyttömästi tule hintaa. MST2 saa 250€ niin ehkä se on parempi. Onko siitä edes mitään hyötyä hankkia HIGH yksikköä? Maksaa vain enemmän...

No joo, tossa tapauksessa kun näyttökin taitaa olla yhtä suuri, niin ei siinä taida olla kuin videon toisto ja olisko joku kovalevy erona? Käyttäjä @Spectral tietänee paremmin näistä.

Tuo linkkaamani yksikkö

No joo, tossa tapauksessa kun näyttökin taitaa olla yhtä suuri, niin ei siinä taida olla kuin videon toisto ja olisko joku kovalevy erona? Käyttäjä @Spectral tietänee paremmin näistä.
Joo tosiaan, anteeksi sekoilusta.

Ilmeisesti siis voi ladata videoita yksikköön, joita voi toistaa myöhemmin? Aika turha ominaisuus... En ainakaan itse keksi käyttöä tuollaiselle, joten en usko jäävän paitsi mistään STD yksikön kanssa.

Back
Ylös Pohja