Nyt tulee kysymys vanhasta ritsasta, katsotaan onko täällä ketään joka muistaisi näistä enää mitään. 

Ostin perheen kakkosautoksi vuoden 2009 RS Octavian. Autossa oli ostettaessa soittimena Bolero ja joku entinen omistaja oli asentanut siihen bluetooth-moduulin 1K8 035 730 D. Bluetooth ei toiminut, mutta arvelin ensin sen johtuvan siitä, että tuo Bolero on liian vanha ymmärtääkseen siitä tuon taivaallista. Vaihdoin autoon joskus Superbissa olleen Columbuksen, jonka kanssa bluetooth on todistetusti toiminut. Mutta mutta. Eipä löydy bluetoothia vieläkään, sen paremmin ajotietokoneen valikosta kuin Columbuksestakaan.
Gatewaylle on aivan oikein ruksittu moduuli 77-Telephone asennetuksi. Samoin ruksin sinne myös navigaattorin asennetuksi ja navigointi ilmestyi heti ajotietokoneen valikkoon ja se toimii muutenkin normaalisti. Mutta Telephone-valikko vaan ei ilmesty mihinkään.
VCDS ja OBDeleven löytävät bluetooth-moduulin normaalisti, sitä pystyy koodaamaan ja sopeuttamaan ym, mutta auto ei siitä ymmärrä mitään.
Autossa on asennettuna myös MDI-sovitin. Voiko olla, että nämä kaksi eivät voi olla asennettuna samaan aikaan ja se olisi selitys tähän? Mikään ohjainlaite ei kuitenkaan anna vikakoodeja.
Kaikki neuvot ja vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.
Ostin perheen kakkosautoksi vuoden 2009 RS Octavian. Autossa oli ostettaessa soittimena Bolero ja joku entinen omistaja oli asentanut siihen bluetooth-moduulin 1K8 035 730 D. Bluetooth ei toiminut, mutta arvelin ensin sen johtuvan siitä, että tuo Bolero on liian vanha ymmärtääkseen siitä tuon taivaallista. Vaihdoin autoon joskus Superbissa olleen Columbuksen, jonka kanssa bluetooth on todistetusti toiminut. Mutta mutta. Eipä löydy bluetoothia vieläkään, sen paremmin ajotietokoneen valikosta kuin Columbuksestakaan.
Gatewaylle on aivan oikein ruksittu moduuli 77-Telephone asennetuksi. Samoin ruksin sinne myös navigaattorin asennetuksi ja navigointi ilmestyi heti ajotietokoneen valikkoon ja se toimii muutenkin normaalisti. Mutta Telephone-valikko vaan ei ilmesty mihinkään.
VCDS ja OBDeleven löytävät bluetooth-moduulin normaalisti, sitä pystyy koodaamaan ja sopeuttamaan ym, mutta auto ei siitä ymmärrä mitään.
Autossa on asennettuna myös MDI-sovitin. Voiko olla, että nämä kaksi eivät voi olla asennettuna samaan aikaan ja se olisi selitys tähän? Mikään ohjainlaite ei kuitenkaan anna vikakoodeja.
Kaikki neuvot ja vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.