Navigointi ei toimi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lape
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lape

Jäsen
Mikähän mahtaisi riivata kun navigaattori jumittaa tuohon? Uusin mib päivitys laitettu sisään eikä vaikutusta asiaan. Myös infotainmentin sulaketta käytetty pois.

Onko mitään vikakoodeja ?
Päivititkö myös OCUn ?

Ongelma saattaa liittyä navilisenssiin joka jossain autoissa täytyy aktivoida uudelleen tietyillä väliakaisilla vapautuskoodeilla päivityksen jälkeen. Aktivointi täytyy tehdä odiksella sekä online yhyeydellä. Homma onnistuu ainakin meillä tai marmorilla.

Hyvin todennäköisesti navitietokannan poisto ja uudelleenasennus auttaa.

Btw., mitä teit/et tehnyt alunperin että navi veti jumiin? Näissä on hyvä mainita kaikki tiedot alotuspostissa suoraan.

Ostin auton juuri, ja navigointijärjestelmä oli jo valmiiksi jumissa. Vikakoodeja ei ole missään moduulissa. OCUA:a en ole vielä päivittänyt.

Kokeilin poistaa navigointitietokannan VCDS:llä. Toiminto näyttää menevän läpi, ja järjestelmä käynnistyy uudelleen sen jälkeen, mutta navigointitietokanta ei muutu lainkaan? Koitin myös asentaa uusimman kartaston tikulta niin näyttö jäätyilee ja boottailee itsekseen. Ja tämähän ei kerro että mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään päivityksen suhteen. Myöskään puheohjaus ei toimi.

Miten koitit asentaa uuden kartaston ja mistä sen latasit?

Se ei mene sillä. Toi on vain päivitys joka tapahtuu taustalla.
Tarviit sinne ihan perusdatabasen, joka asennetaan engineering-menusta.

Todennäköisesti olet nyt poistanut kokonaan karttadatan autostasi.

Autosi on kuitenkin tuore, niin kannattaa nurista myyjätaholle noista. Muuten pk-seudulla niin vagtech hoitaa asian kuntoon varmasti edukkaammin kuin diileri :ok

Miten puheohjaus ei toimi? Herjaako jotain?

Autosi on kuitenkin tuore, niin kannattaa nurista myyjätaholle noista. Muuten pk-seudulla niin vagtech hoitaa asian kuntoon varmasti edukkaammin kuin diileri
Meillä on useimpien autoliikkeiden kanssa jo laskutusopimukset.

Myöskään puheohjaus ei toimi.
Tämän kanssa on hyvä muistaa että Suomen kieli ei välttämättä toimi ollenkaan.

Se ei mene sillä. Toi on vain päivitys joka tapahtuu taustalla.
Tarviit sinne ihan perusdatabasen, joka asennetaan engineering-menusta.

Todennäköisesti olet nyt poistanut kokonaan karttadatan autostasi.

Autosi on kuitenkin tuore, niin kannattaa nurista myyjätaholle noista. Muuten pk-seudulla niin vagtech hoitaa asian kuntoon varmasti edukkaammin kuin diileri :ok
Sain 20211112_MapDB_EU1_P53_signend_REM asennettua engineering menun kautta, mutta ei alkanut pelaamaan vieläkään. Kyllä se sitten taitaa Odishommiksi mennä seuraavaksi.

Sain 20211112_MapDB_EU1_P53_signend_REM asennettua engineering menun kautta, mutta ei alkanut pelaamaan vieläkään. Kyllä se sitten taitaa Odishommiksi mennä seuraavaksi.
Tuossa tuntuisi jotain muuta olevan kun tuo puheohjauskin jumittaa tuollain.
En jaksa millään ladata tota navipakettia jonka linkkasit, mutta oletan että se on MOI3 tarkoitettu. Tuo EU1 vähän hämää mua.

Kestikö sen asennus REMistä hemmetin kauan? Jos ei niin ei se oo mitään sinne laittanukaan. Mulla on varmasti MOI3 tarkoitettu REM installeri, jonka voim myöhemmin linkata sulle, jos koitat sillä.

Yks vois olla sitten että poistaa ihan manuaalisesti koko navitietokannan ja katsoo, että herjaako laite että navitietokantaa ei löydy. Sitten tietää ainakin että se yrittää etsiä sitä.

Tämän jälkeen asentaa tietokannan sitten täysin manuaalisesti laitteeseen. Mutta sitä varten sun pitäis käydä meillä kääntyy, kun installereita ei oikein voi jakaa.

Laitaks vielä kuvan, että mikä on navitietokannan versio nyt kun asensit tuon?

Voisitko laittaa tuon MOI3 REM installerin linkin niin koitan sillä?

Eikös toi VCRN pitäis kirjaantua laitteelle uudelleen kun ajaa CP poiston ja online SVM toiminnon sille?

Eikös toi VCRN pitäis kirjaantua laitteelle uudelleen kun ajaa CP poiston ja online SVM toiminnon sille?
a) tuossa ei taida edes cp olla aktiivinen, joten sen poistokaan ei onnistune?

b) vaikka cp poisto onnistuisikin, niin sillä ei saa vcrn:ää takaisin jos se on korruptoitunut. Liittynee jotenkin VKMS/kryptoavainten rikkoutumiseen ja olen 99 % varma että VKMS ei voi myöskään tehdä.

Edit. En siis usko että cp poistaminen onnistuu laitteesta jossa ei ole vcrn hengissä. En ole tosin itse kokeillut koskaan.

Viimeksi muokattu:
Odiksessa on jossain kohtaa vilahtanut "VCRN uudelleen muodostus". En vaan muista missä autossa ja missä kohtaa. Tosin ei olisi ensimmäinen mibi jossa vcrn korruptoituu.

a) tuossa ei taida edes cp olla aktiivinen, joten sen poistokaan ei onnistune?

b) vaikka cp poisto onnistuisikin, niin sillä ei saa vcrn:ää takaisin jos se on korruptoitunut. Liittynee jotenkin VKMS/kryptoavainten rikkoutumiseen ja olen 99 % varma että VKMS ei voi myöskään tehdä.

Edit. En siis usko että cp poistaminen onnistuu laitteesta jossa ei ole vcrn hengissä. En ole tosin itse kokeillut koskaan.
Sen poistonhan voi ajaa vaikka ei olekaan CP aktiivinen. Saman proseduurin se vetää läpi.

Mun ymmärtääkseni VCRN voidaan laskea uudelleen tehdasyhteyden läpi vaikka se korruptoituisi. En tosin ole tätä itse käytännössä koskaan tehnyt mutta isot pojat (ja tytöt) maailmalla näin kertovat

Back
Ylös Pohja