Navigointi ei toimi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lape
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen poistonhan voi ajaa vaikka ei olekaan CP aktiivinen. Saman proseduurin se vetää läpi.

Mun ymmärtääkseni VCRN voidaan laskea uudelleen tehdasyhteyden läpi vaikka se korruptoituisi. En tosin ole tätä itse käytännössä koskaan tehnyt mutta isot pojat (ja tytöt) maailmalla näin kertovat

Tää olisi mielenkiintoinen kokeilla toimisiko todella näin!
mulle ainoastaan isot (pojat) ovat kertoneet että sitä ei pysty laskemaan uudelleen korruptoitumisen jälkeen.

Koska en olen itse sitä kokeillut niin en edes rupea väittämään vastaan :)

Eikö @J.Aspinen lla ole noita laitteita nurkat pullollaan? Pitäisikö johonkin niistä koittaa tuota?
 
Voidaan kokeilla jos saisi vaan auton tänne ..tai etänäkn onnistuu nykyään jos vnci tai vas
 
Mulla on kiinalainen 6154, niin voitaisiin kokeilla sillä? Ilmeisesti uusimmista firmiksistä on kuitenkin poistettu se haxorointimahdollisuus, jos oikein ymmärsin mitä rajan takaa luin. Huomasin muuten, että uusi 1898 firmiskin oli tullut noin viikko sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kiinalainen 6154, niin voitaisiin kokeilla sillä? Ilmeisesti uusimmista firmiksistä on kuitenkin poistettu se haxorointimahdollisuus, jos oikein ymmärsin mitä rajan takaa luin. Huomasin muuten, että uusi 1898 firmiskin oli tullut noin viikko sitten.
Itse asiassa nyt kun luin tarkemmin niin sullahan on Skoda. Ongelmaksi muodustu se että Skoda grp on vielä tulematta meille, johtuen Helkama Auton hitaasta reagoinnista. Eivät siis ole vastanneet nyt neljään meiliin joita olen lähettänyt.

Tosin tähän saattaa olla toinen väliaikainen ratkaisu olemassa

VW puolella uusin firmis on 1985.
 
Tää olisi mielenkiintoinen kokeilla toimisiko todella näin!
mulle ainoastaan isot (pojat) ovat kertoneet että sitä ei pysty laskemaan uudelleen korruptoitumisen jälkeen.

Koska en olen itse sitä kokeillut niin en edes rupea väittämään vastaan :)

Eikö @J.Aspinen lla ole noita laitteita nurkat pullollaan? Pitäisikö johonkin niistä koittaa tuota?
Joo en tosiaan ole minäkään tuota käytännössä koskaan testannut. Mm. OBD11 foorumilla oli näin :

"VCRN is not hardcoded, but an value calculated somehow in each control unit. So each car will have an different VCRN, changing some component protection master or the swap-protected unit will generate a different vcrn."

Samaa muistelen lukeneeni joskus noista Drive2Ru blogeista myös. Toi VCRN on = Vehicle Component Registration Number. Ja mun ymmärtääkseni se on nimenomaan tuo. Eli komponentti olisi naitettu tuolla VCRN koodilla siihen kyseiseen autoon ja kun teet ton CP poiston eri autossa, se laskee sen VCRN:n uudelleen.
 
No niin, nyt on vähän ropellettu. Tilasin 600 km ajetusta autosta MIB-yksikön, jossa oli kivikautinen firmware-versio 1664 valmiina sisällä. Yksikkö sopeutettiin autoon, ja VCRN näytti tuolloin arvoksi FF FF FF FF FF. Tätä ihmettelin kun kaikki toiminnot silti toimivat sopeutuksen jälkeen?

Sitten päivitettiin tehtaan ohjeen mukaisesti versioon 1896, ja sen jälkeen VCRN katosi kokonaan. Tämän seurauksena navigointi ja puheohjaus lakkasivat toimimasta taas ja palattiin lähtötilanteeseen. Sitten vielä päivitin uusimman 1989 firmiksen, mutta ei tietenkään vaikutusta asiaan.
 
Tää olisi mielenkiintoinen kokeilla toimisiko todella näin!
mulle ainoastaan isot (pojat) ovat kertoneet että sitä ei pysty laskemaan uudelleen korruptoitumisen jälkeen.

Koska en olen itse sitä kokeillut niin en edes rupea väittämään vastaan :)

Eikö @J.Aspinen lla ole noita laitteita nurkat pullollaan? Pitäisikö johonkin niistä koittaa tuota?
Tätä koitettiin alkuperäiseen boksiin eikä muuttanut tilannetta mihinkään.
 
No niin, nyt on vähän ropellettu. Tilasin 600 km ajetusta autosta MIB-yksikön, jossa oli kivikautinen firmware-versio 1664 valmiina sisällä. Yksikkö sopeutettiin autoon, ja VCRN näytti tuolloin arvoksi FF FF FF FF FF. Tätä ihmettelin kun kaikki toiminnot silti toimivat sopeutuksen jälkeen?

Sitten päivitettiin tehtaan ohjeen mukaisesti versioon 1896, ja sen jälkeen VCRN katosi kokonaan. Tämän seurauksena navigointi ja puheohjaus lakkasivat toimimasta taas ja palattiin lähtötilanteeseen. Sitten vielä päivitin uusimman 1989 firmiksen, mutta ei tietenkään vaikutusta asiaan.

Yksikkö oli varaosanumeronsa puolesta sopeutettavissa autoon? Eihän tuossa ole sama kuin MQB:n MIB3 Preh laitteissa että swapit pitää aktivoida uudelleen?
Mitä se näyttää swapeille tällä hetkellä?

Tätä koitettiin alkuperäiseen boksiin eikä muuttanut tilannetta mihinkään.

Tää tuli sitten varmistetuksi
 
Ja oletko varma tosta päivitysreitistä?
VW:llä päivitysreitti on TPI 2070955/4 mukaan:

1668 --> 1762
1762 --> 1899
1899 --> 1941 ja suurempi
 
Back
Ylös Pohja