Suosituksia 15" talvirenkaiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KKN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KKN

Asijjantuntija
Golffiin tarvitsee uusia talvirenkaat. Vanhat ja auton alkuperäiset on Nokian Hakkapeliitta 9 195/65R15. Nämä vuodelta 2017 (DOT 0117) ja vaikka nastat on pysyneet sekä pintaa riittää, niin ikä alkaa tehdä tehtävänsä. Hiushalkeamaa löytyy ja nastat pyöristyneet. Mitäs tilalle? Maksimaalista liukkaan kelin pitoa ja turvallisuutta kun haetaan, niin kiinalaiset ja vastaavat halppikset unohdetaan samantien. Ja nastat pitäisi siis olla. Uudet Hakkapeliitta 10 irtopyörille asennettuna 549€. Kannattaako edes miettiä muuta?

Vaikka puhuit nastoista niin täytyy silti sanoa tähän että itse ostin Good Year Ultragrip 3 jotka ylitti kaikki odotukset. Uskomaton pitokyky joka tilanteessa ja erittäin hiljainen. Siitä on olemassa myös nastaversio mutta eri kuviolla.

• Tykkään
Reaktiot: KKN

195/65R15 91T Hankook WINTER I*PIKE RS2 W429 vois olla yks vaihtoehto. Itse tilasin ID.4:ään 19" 235 ja 255 leveät renkaat ja olen ollut tyytyväinen. Riekko.eu tilasin ja rahti kotiin oli 45€ ja asennus + tasapainotus omassa tallissa painojen hinnalla :)

• Tykkään
Reaktiot: KKN
Kiitoksia ehdotuksista. Kierroksen Hankookkeja saisi rahteineen ulkomaisilta mailta tilaten alle 400€. Rengastyöt siihen päälle toki. Toinen korealainen edullisempi vaihtoehto voisi olla Kumho WI32, jonka saisi asennettuna 399€. Nokian kanssa saman hintaluokan kumeista mm. Goodyear UltraGrip Arctic 2 voisi olla hyvä, vaan ei saa tuossa koossa mitä haetaan. Michelin X-Ice North 4 vähän vanhempi keksintö, mutta aika samoissa hinnoissa Nokian kanssa.

Katellaan rauhassa, jos vaikka tulisi jotain super-tarjouksia huhtikuussa.

Itse olen kitkamiehiä nykyään ja paluuta rapinarenkaisiin tuskin tulee, mutta tuohon rouvan pääsääntöisesti käskyttämään Golffiin ajattelin vielä nastat laittaa, varmuuden vuoksi.

Mulla on työsuhde MG4:ssä jotkut Kumhon nastarenkaat ja ainakin uutena ne piti aikamoista jurinaa, vähän kuin olis laakerivaurio kaikissa neljässä nurkassa. Nyt toinen talvi menossa ja jurina on kyllä hieman vähentynyt (tai olen tottunut?).

Tein kaupat Nokian Nordman North 9 kumeista. Asennettuna n. 450€. Ilmeisesti ihan sama kumi kuin tuo mitä nytkin on alla, nimi vaan muuttunut. Ja vanhat oli hyväksi havaitut, joten eiköhän noillakin pysy emäntä tiellä.

Back
Ylös Pohja