Skoda Octavia 1,4TSI/2010 PCV-venttiilin sijainti.

Liittynyt
29.11.2025
Viestejä
1
Tervehdys,

Internettiä muutaman tunnin selanneena totesin, että 1,4TSI/2010 Octavian kaikkien muiden mahdollisten moottorivarianttien PCV-venttiilin sijainnista löytyy kuva/video, mutta kuten arvata saattaa, ei tietenkään siitä variantista joka minulla on. Nappasin siis kuvan (liitteenä), josko joku ystävällinen joka tietää voisi tästä kuvasta ympyröidä/osoittaa mikä on PCV-venttiili tai missä kohdin sen pitäisi sijaita. Suuret kiitokset jo etukäteen.

Syy miksi PCV-venttiili pitäisi tarkastaa, liittyy siihen, moottori puskee jostain pikkuisen öljyä ulos. Epäilen, että PCV-venttiilillä olisi jotain tekemistä asian kanssa, koska öljykorkin avatessa tuntuu kova paine/virtaus korkista.

 
Tässä ei ole varsinaista PCV:tä, vaan ainoastaan takaiskuventtiili tuossa öljykorkin tyvestä lähtevää letkua seuratessa ensimmäisessä haaroituspisteessä.
 
Ilmeisesti kyseessä 90kw 1.4 tsi?

Tuolla ssp osiossa oppaat 405 ja 359 kannattaa sselata.

PCV venttiili sijaitsee jakokooan sisällä, tuolla mihin tuo musta muoviputki menee.

Tässä kuva kaksoisahdetusta moottorista mutta huohotinjärjestelmä on melko samanlainen.

 
Tässä ei ole varsinaista PCV:tä, vaan ainoastaan takaiskuventtiili tuossa öljykorkin tyvestä lähtevää letkua seuratessa ensimmäisessä haaroituspisteessä.
Jep, kopassa on vain öljynerotin ja PCV on ulkopuolella. PCV on yksitieventtiilii, joka avautuu tietyssä paine-erossa, check valvena tuossa kuvassa mainittu. Saattaa myös olla heti siinä kopalta lähtevässä mutkassa.

En tidä varmaksi, olen diesel-mies. Tai täysähköäijä välillä. Kesäisin ajelen 1.8T -99 TT:llä. Sekakäyttäjä ehkä 🤔
 
Back
Ylös Pohja