Remontinkorjausta
Jäsen
- Liittynyt
- 29.11.2025
- Viestejä
- 1
Tervehdys,
Internettiä muutaman tunnin selanneena totesin, että 1,4TSI/2010 Octavian kaikkien muiden mahdollisten moottorivarianttien PCV-venttiilin sijainnista löytyy kuva/video, mutta kuten arvata saattaa, ei tietenkään siitä variantista joka minulla on. Nappasin siis kuvan (liitteenä), josko joku ystävällinen joka tietää voisi tästä kuvasta ympyröidä/osoittaa mikä on PCV-venttiili tai missä kohdin sen pitäisi sijaita. Suuret kiitokset jo etukäteen.
Syy miksi PCV-venttiili pitäisi tarkastaa, liittyy siihen, moottori puskee jostain pikkuisen öljyä ulos. Epäilen, että PCV-venttiilillä olisi jotain tekemistä asian kanssa, koska öljykorkin avatessa tuntuu kova paine/virtaus korkista.

Internettiä muutaman tunnin selanneena totesin, että 1,4TSI/2010 Octavian kaikkien muiden mahdollisten moottorivarianttien PCV-venttiilin sijainnista löytyy kuva/video, mutta kuten arvata saattaa, ei tietenkään siitä variantista joka minulla on. Nappasin siis kuvan (liitteenä), josko joku ystävällinen joka tietää voisi tästä kuvasta ympyröidä/osoittaa mikä on PCV-venttiili tai missä kohdin sen pitäisi sijaita. Suuret kiitokset jo etukäteen.
Syy miksi PCV-venttiili pitäisi tarkastaa, liittyy siihen, moottori puskee jostain pikkuisen öljyä ulos. Epäilen, että PCV-venttiilillä olisi jotain tekemistä asian kanssa, koska öljykorkin avatessa tuntuu kova paine/virtaus korkista.
