Passat gte nopeusmittarin koodaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petaso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

petaso

Vakkarijäsen
Löytyykö jotain kanavaa, mitä muuttamalla pystyy mittarivirhettä korjaamaan? Pitikö se asettaa pyörän kehän pituus arvo tai vastaavaa? Ohjeita tällaiseen?

Rasittava matka-ajossa kun ei jaksa joka kerta ykkösiä naputella erikseen, olenkin tasakymmenyksillä ajanut viime kerrat, eli reilusti alle sallitun. 😂

Laita nopeustieto tulemaan gps kautta. Ellen ihan väärin muista niin taisi olla mittariston koodauksissa / adaptaatioissa jossain.

Onko riski sille että jos gps-antenni vikaantuu, nopeus jää tulematta kokonaan vai onko backuppia renkaista?

Kyllä se toinen nopeustieto toimii backuppina. Olen siinä käsityksessä että voidaan koodata ensisijainen nopeustieto.

En muista löytyykö faceliftistä vastaavaa mutta non facelift gte:ssä yllä olevalla arvolla 215/55 r17 mittari aikalailla pitää paikkansa.

Löytyy ihan long codingin kautta

En muista mikä on vakio kesä 17” nakkien rengaskoko mutta tarkistin että 215/60r16 on talvikiekkojen koko. Onkohan näillä kuinka iso kehä ero?

Mulla on tommoset golffissa
gps_speed:
gps_speed:
active
3D_speed:
3D_speed:
not active

Siinä tapauksessa saattaa mittariston firmiksessä olla joku lakiin perustuva varmuusvähennys sisällytetty.

No, jos ei pysty säätämään, ja jos törmäätte valkoiseen Gte pasuunaan käröttelemässä 3 alle sallitun, se olen mä 😎. Ei joka merkin jälkeen jaksa ykkösiä näpytellä.

Tarkoitaks nyt sitä kun acc säätää nopeuden liikennemerkkien mukaan, vai ihan vain manuaalisesti acc:n kytkeminen?

Ensimmäiseen saa sen offsetin kyllä.

Mulla ei ole se liikennemerkkiin perustuva tunnistaminen päällä kun kartta data antaa ihan mitä sattuu rajoituksia ja siinä on se offset säätö päällä. Eli en jaksa säätää käsin niitä ykkösiä joka rajoituksen jälkeen. Saisipa nopeuden muuttumaan aina käsin asetettaessa vaikka 5kmh portaissa.

Back
Ylös Pohja