Passat B8 GTE / Golf 7 GTE ominaiset koodaukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Aspinen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

J.Aspinen

Yrittäjä
Ylläpito
Liittynyt
10.03.2024
Viestejä
1,086
Tässä selitteet Golf GTE valojen ohjaukseen liittyviin adaptaatiokanaviin.
 

Liitetiedostot

"Think Blue Trainer" aktivointi

Koodi:
 5F -> adaptations -> car functions adaptations gen2 -> menu display user eco rating -> activated

Auto-valikon alle tulee kokonaan uusi ”Think Blue Trainer” alue, joka patistaa taloudellisempaan ajotapaan.
 
jugih sanoi:
"Think Blue Trainer" aktivointi

Koodi:
 09 -> adaptations -> car functions adaptations gen2 -> menu display user eco rating -> activated

Auto-valikon alle tulee kokonaan uusi ”Think Blue Trainer” alue, joka patistaa taloudellisempaan ajotapaan:



Onkos mitään villiä veikkausta millä nimellä tuo voisi löytyä OBD11 ? Koitin noita 09 adaptaatioita käydä läpi mutta mikään ei osunut :(
 
Sori 🤣
Eihän tuo BCM:stä löydy, vaan 5F modulista, eli viihdejärjestelmästä.

En pääse enää muokkaamaan viestiä, mutta korjataan ku keretään
 
jugih sanoi:
Sori 🤣
Eihän tuo BCM:stä löydy, vaan 5F modulista, eli viihdejärjestelmästä.

En pääse enää muokkaamaan viestiä, mutta korjataan ku keretään

Just olin tulossa kirjottamaan että grammarin alta löyty 👍
 
Heitetääs tänne kysymys: Tuota ecom modea BCM:stä etsiessä pisti silmään: "ZV komfort" valikon alta:
1. Regenschliessen ein aus (rain closure on off) : Not active
2. Regenschliessen art (rain closure art): Once

Jos tuon Rain closuren laittaa pälle, saako tuolla ikkunat / kattoluukun menemään kiinni mikäli auto huomaa sadetta?

Rain closure art vaihtoehdot on once / permanent - mitä noilla on eroa?
 
jugih sanoi:
Sori 🤣
Eihän tuo BCM:stä löydy, vaan 5F modulista, eli viihdejärjestelmästä.

En pääse enää muokkaamaan viestiä, mutta korjataan ku keretään

Asia korjattu alkuperäiseen viestiin.
 
Carl0s sanoi:
Heitetääs tänne kysymys: Tuota ecom modea BCM:stä etsiessä pisti silmään: "ZV komfort" valikon alta:
1. Regenschliessen ein aus (rain closure on off) : Not active
2. Regenschliessen art (rain closure art): Once

Jos tuon Rain closuren laittaa pälle, saako tuolla ikkunat / kattoluukun menemään kiinni mikäli auto huomaa sadetta?

Rain closure art vaihtoehdot on once / permanent - mitä noilla on eroa?

Tässä ohje Audi A3:een. Todennäköisesti käy myös Passattiin. https://vagtech.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=127
 
Carl0s sanoi:
Heitetääs tänne kysymys: Tuota ecom modea BCM:stä etsiessä pisti silmään: "ZV komfort" valikon alta:
1. Regenschliessen ein aus (rain closure on off) : Not active
2. Regenschliessen art (rain closure art): Once

Jos tuon Rain closuren laittaa pälle, saako tuolla ikkunat / kattoluukun menemään kiinni mikäli auto huomaa sadetta?

Rain closure art vaihtoehdot on once / permanent - mitä noilla on eroa?

Tuo toimii vain tietyn tyyppisen sensorin kanssa. Esim oman RHLS-subsystemin kanssa koko modaus ei toimi. Ilmeisesti ohjeiden ”6397_RLFS” voi olla just se oikea, mut aikanani painin tämän kanssa ja tutkin ummet ja lammet kun ei vaan lähtenyt toimii.
 
Voisin tähän laittaa kaikki tekemäni koodaukset (OBD11/VCDS) ikään kuin muistikirjaksi. Editoin myöhemmin miten jokainen duunataan.

• Takavalojen ulkoreunat päällä päiväajovalojen ja ajovalojen kanssa (vaakasuorat keskiviivavalot pois).
• Vilkun kanssa pimenevät päiväajovalot ja etuparkit samalta puolelta.
• Päiväajovalojen kytkentävalikkoMIBiin.
• CH/LH valikot MIBiin.
• CH automaattiseksi.
• Keskuslukko aukeaa kun shifteri P:lle.
• Kuljettajaprofiilit.
• Profiilin mukaan säätyvät ilmastointi, radion asetukset ja mittariston/MIBin värimaailma.
• MIBiin sporttivalikot, taloudellisen ajon valikot, kierrosaika ja ajanottomahdollisuus.
• Mittariston teema pistemalliseksi (huom. analogimittaristo).
• Mittaristoon öljyn lämpötila ja tankkausmäärä.
• Keskuslukon käytöstä kaukosäätimellä äänimerkki.
• Mukavuusavaus/sulkeminen myös kattoluukulle.
• Start/stop -nappula sykkii kun auto ei ole vielä ”käynnissä”.

Ei varsinaisesti peruskoodausta, mutta
• Puheohjaus, AA ja CarPlayn aktivointi.
• MIB2 -> MIB2.5 softaan päivitys.
 
Tuossa MIB2 -> MIB2.5 täytyy olla tarkkana ettei tule tiiliskiveä. Kaikki MIB2 grammarit eivät taivu tuolle uudemmalle firmikselle.
 
J.Aspinen sanoi:
Tuossa MIB2 -> MIB2.5 täytyy olla tarkkana ettei tule tiiliskiveä. Kaikki MIB2 grammarit eivät taivu tuolle uudemmalle firmikselle.

Juurikin näin! Jos 5F on Delphi, Navi ja osanumero loppuu 874x, niin silloin ollaan jo turvallisella puolella.
 
Osaakos kukaan kertoa pitäisikö MIB3 pystyä koodaamaan mittariston ja mankan ambient-valaistus (teema)?

Se mikä onnistui MIB2 ei toimi enää MIB3. En saa värislideriä esiin :( Autossa on se yksivärinen valkoinen type 1 ambient-valaistus, jota ei voi hallita sen kummemmin.
 
Mä tein vaimolle tuon modin fl passattiin. Voin laittaa adaptaatiot tähän sulle huomenna.
 
Olihan siellä eroavaisuuksia! Pitää kokeilla illemmalla. Kiitos vielä jeesistä :geek:

Int light conf
• Cockpitbeleuchtung -> not installed
• Dachbeleuchtung -> not installed
• Farbwahl ueber HMI > not installed
• Frei_Farbwahl_ueber_HMI -> not active

Int light 2nd generation
• Weicher farbwechsel -> not active
• Tuertafelbeleuchtning -> not active
• Mittelconsolenbeleuchtning -> active
• Innenlicht bei offenem heckdeckel eincshalten -> not active
• Ambiente farbwahl fpa waehlbare kopplung -> active
• Ambiente_Farbwahl_FPA_waehlbare_Kopplung_Status_hmi_default -> coupled

interior lighting, parameter:
• p_ambientelicht_verbauinformation_HMI_2 -> 60

LIN Ambient light color list:
• lisää myös tähän ambient-värit
 
Nonii! Lähti tunnelmavalaistukset toimimaan!
Kiitos vielä kerran 🫡
 
Tää on yllättävän hauska BCM-modi.
Kojelaudan valot tulee tyylikkäästi asteittain päälle/pois, eikä vain on/off. Tuo pitää vaihtaa siis ”Active”.

 
Passat GTE non-facelift lataus johdon lukituksen uudelleen lukkiutumisen pidentäminen.
Eli lyhyesti muokataan aikaa pidemmäksi ennenkuin laturin johto lukitaan uudestaan autoon lukituksen avauksen jälkeen.
Battery Charger / C6
-> security access (koodia en muista ulkoa)
-> adaptation
-> activation times, plug locking device
-> sieltä re-locking time plug.


Muistaakseni 180sec on maksimi tuohon. Meillä käytössä ollut 150sec, kerkeää johdon irrottaa vaikka muutakin rojua kantaisi samalla autoon.
 
Back
Ylös Pohja