Octavia IV Latausluukun lukitusmoottorin vaihto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja santtude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ongelma on siinä että itse lukitus kyllä toimii mutta sitä tappia liikuttavaan mekanismiin pääsee vettä ja näin pakkaskeleillä se jäätyy.
 
Luukkujen toimintamalleissa on myös eroja, VW:n luukku on jousitettu ulospäin ja aktuaattori on ainut tapa saada se pidettyä kiinni. Skodassa (Enyaq) vastaavaa jousta ei ole, luukku pysyy kiinni muutenkin. Aktuaattorin tapin päässä olevat liepeet pois leikkaamalla luukku ei mene koskaan lukkoon.
 
Ei lukko toiminnu, vaan kun sitä luukun tienoota aikani koputtelin ja avainta painellen, niin kuului selkeesti solenoidin ääni kun toimi.
 
Saksan putiikki myy OEM:ää 35,50€


Tilailen tuolta, säästää sentään puolet Suomen hintoihin nähden. Esim. raitisilmasuodatin 37,44.

Joo, takuuta on vielä toista vuotta jäljellä, mutta ei se korvaa mielipahaa jos jää johonkin jumiin hajonneen latausluukun solenoidin takia.

Kaikista parasta olisi poistaa lukitus luukusta kokonaan, mutta vaikea ajatella miten luukku pysyisi kiinni ilman tuota solenoidihässäkkää. Jättämällä virtapiuhan irti? Siitä on tuloksena ainakin vikakoodi, sen välttämiseksi pitäisi olla vastusviritys tms.
....oletko jo kokeillut tuota vaihtoehtoa?
 
....oletko jo kokeillut tuota vaihtoehtoa?
Vaihdoin AHW Shopin aktuaattorin viikonloppuna, edellisellä sivulla on tarinat. Latausluukun kehystä en saanut ehjänä irti, mutta aktuaattorin vaihto oli sen jälkeen 5 minuutin homma.
 
Jaa enpäs tajunnut että plugareissa latausportti on keulassa... Siinä on tosiaan puuhaa aika lailla enemmän.
 
Back
Ylös Pohja