ID.3 B200049 - SOS Järjestelmän vika

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BWD
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

BWD

Jäsen
Vuosimallin 2021 ID.3, ajettu se 30tkm. Punainen SOS-vikavalo ja mittariston ilmoitus olleet tovin päällä. Auto kävi SOS-järjestelmän 3.8 OTA-päivitykseen liittyneessä akkukalibroinnissa lokakuussa ja SOH vara-akulla on tällä hetkellä 80%.

Katsoin OBDelevenillä koodit ja sain tuon otsikon vikakoodin ulos alla olevin specsein.

Liittyykö näissä MEB:iläisissä myös tuo hätäpuhelujärjestelmän vara-antenniin joka olisi korjattavissa tuolla korjaussarjalla? Missä tuo moduuli sijaitsee ID.3:ssa? Itse vara-akku on takapenkin alla.

Fault code: B200049
Status: Static
Priority: 1
Malfunction frequency counter: 1
Unlearning counter: 255
Time indication: 00
Voltage terminal 30: 12.3V

SOS-modulin vara-akku on siellä SOS-modulissa, jossa on myös se vara-antenni. Vaihto on helppo, kunhan saat takapenkin istuinosan ja verhoilun pois. Istuinosa on pirun tikasti kiinni, ja kiinnikkeet joutuu usein vaihtamaan.

Vuosimallin 2021 ID.3, ajettu se 30tkm. Punainen SOS-vikavalo ja mittariston ilmoitus olleet tovin päällä. Auto kävi SOS-järjestelmän 3.8 OTA-päivitykseen liittyneessä akkukalibroinnissa lokakuussa ja SOH vara-akulla on tällä hetkellä 80%.

Katsoin OBDelevenillä koodit ja sain tuon otsikon vikakoodin ulos alla olevin specsein.

Liittyykö näissä MEB:iläisissä myös tuo hätäpuhelujärjestelmän vara-antenniin joka olisi korjattavissa tuolla korjaussarjalla? Missä tuo moduuli sijaitsee ID.3:ssa? Itse vara-akku on takapenkin alla.

Fault code: B200049
Status: Static
Priority: 1
Malfunction frequency counter: 1
Unlearning counter: 255
Time indication: 00
Voltage terminal 30: 12.3V
Tuolla vikakoodilla on myös muita mahdollisia vikakohtia. Saattaa tarkoittaa myös ocun sisäisen komponettin vikaa.
OCU sijaitsee joko kojelaudassa tai takapenkin alla.

Takapenkin alla on ilmeisesti kaikissa MEB-autoissa. No ainakin ID.3 ja ID.4
Väärin. Ainakin kahteen olen törmännyt kojelaudassa olevaan. Ensimmäisen kohdalla ehdin myös jo takapenkin irrottamaan ja todeta että on tyhjää täynnä.

Kiitos kaikille pohdinnoista. Taidan viedä tarkempaan viandiagnosointiin.

Back
Ylös Pohja