Virallinen Audi S4 3.0 V6 TFSI ecun kloonaus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Aspinen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

J.Aspinen

Yrittäjä
Ylläpito
Liittynyt
10.03.2024
Viestejä
1,084
Tänään minulle tuotiin pari SIMOS 8.4 ecua, toinen alkuperäinen ja toinen purkuautosta. Olisi tarkoitus kloonata tiedot 1:1 kopiona alkuperäisestä toiseen. Ongelmana on että auto käy hyvin hetken ja sitten alkaa röpöttämään. Kyseessä saattaa olla ecun sisäinen vika tai sitten softassa on bitti poikittain. Mielenkiintoista nähdä kuinka käy, koska jos bitti on vinossa niin se vika luonnollisesti kopioituu myös toiseen ecuun.
Päivitän tänne lisää kun homma edistyy.

 
Kloonaus kyllä onnistui mutta vika jatkui edelleen, eli vika ei ollutkaan ecussa. Vika löytyi loppujen lopuksi kaasuläpän liittimestä jossa yksi naaraspinni oli väljistynyt niin ettei aina saanut kunnolla kosketusta.
 
Back
Ylös Pohja