Ajoprofiilieditori (http://www.mqbtools.nl/fpa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jugih
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jugih

The IT Crowd
Ylläpito
Onko kukaan kerennyt käyttämään ilmeisen upeaa FPA-editoria: http://www.mqbtools.nl/fpa/

Ajattelin että olis hauska leikkiä esim A9 Soundaktorin kytkeminen päälle individual profiilissa sähköllä ajettaessa. Nythän se on mahdollista vain GTE-profiilissa. Olen tuohon melkoisesti tutustunut jo ja luonutkin mielestäni täydellisiä datasettejä, mutta en ole niitä uskaltanut vielä työntää autooni.

Homma yksinkertaisuudessaan:

1. Valitse omaa autoa vastaava sapluuna-datasetti sivulta
2. Muokkaa
3. Uppaa auton gateway VCT/ODIS

Mitä raati mieltä?

Pitihän se koittaa ja toimii todella hyvin.

Laitoin soundaktorin päälle sport-profiiliin ja valinnaiseksi individual-profiiliin. Ihmettelen että tämä ei tehtaalta ole ollut valittavissa näin.

Ääni ei kuulu kokoajan, vaan vähän reilummin kaasuttaessa ja todella kuulostaa kuin polttis olisi päällä kiihdytyksessä 😁

(eco+ vastaa siis GTE-profiilia gatewayn profiilikäskytyksille modulelille)

Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe. Omassa Golffissa harmittaa eri ajoprofiilien logiikka melkoisesti. Kyseessä siis 7.5 Golffi, Highline Bluemotion, jossa ajoprofiilit Eco, normal, sport ja individual.

Itse toivoisin, että ECO asetuksella auton moottori sammuu aina, vapaalla rullauksella ym. liikennevaloissa. Mutta normal ja sport asetuksilla moottori pysyisi käynnissä aina. Varsinkin nyt kesällä kun oli kuuma (auton väri musta), ilmastointi lakkaa työntämästä kylmää liikenteen seassa, kun ajomoodi on eco tai normal ja alamäessä esimerkiksi rullataan "vapaalla".

Sport modea ei viitsisi joka kerta vetää päälle, herkästi hakee pientä vaihdetta silmään ja moottori huutaa melkoisilla kierroksilla.

Individual asetuksilla ei saa mitään vaikutusta logiikkaan. Kokeiltu on

Tähän huomiona että tuo datasetti"kikka" toimii vain 3Q0 gatewayllä ja niissäkin muistaasekseni vaati vähintään Q indeksin gatewayn.

Ja nämä eivät tuo yhtään ajoprofiilia lisää, eli lisätä ei voi mutta olemassa olevia voi muokata. Esim. Econ voi vaihtaa comfortiksi jne. Mutta tämähän tuolla editorissa hyvin kyllä selitetään.

Tähän huomiona että tuo datasetti"kikka" toimii vain 3Q0 gatewayllä ja niissäkin muistaasekseni vaati vähintään Q indeksin gatewayn.

Ja nämä eivät tuo yhtään ajoprofiilia lisää, eli lisätä ei voi mutta olemassa olevia voi muokata. Esim. Econ voi vaihtaa comfortiksi jne. Mutta tämähän tuolla editorissa hyvin kyllä selitetään.
Ahaa. Se saattaakin selittää miksi nämä ei toiminut @TemeW golffissa.

Okei, pitäis toimia siinä. Itse oon noita räplänny 010 editorilla + dataset templatella. En oo koskaan kokeillu tuota online editoria. Voihan se olla että sekin vääntelee jotain omiaan sinne?

Okei, pitäis toimia siinä. Itse oon noita räplänny 010 editorilla + dataset templatella. En oo koskaan kokeillu tuota online editoria. Voihan se olla että sekin vääntelee jotain omiaan sinne?
Joo, pitäisi syventyä @TemeW :n ongelmaan ehkä syvemmin. Mulle tuo on online editor on ollut idioottivarma (tulee kohta varmaan dataset-kirjoituskiintiö GW:ssä vastaan:lol)

Onko @downtime lla tietoa FL-passat GTE:n GW:stä, josta otetaan ajoprofiilit pois kokonaan? Datasettiin pitää tällöin jättää profiiilipaikka 8 (GTE) ja profiilipaikka 9 ("Perustila?"), jotta auto pääsee pois GTE-moodista.

Ongelma on hyvin varmasti siinä että GTE-autoissa, joissa EI ole ajoprofiileita, puuttuu tietty ajoprofiilien SWAPit, mutta niissä on myös ylimääräinen SWAP 10001900 (Phev2), joka on luullakseni tuon paikan 9 SWAP.

Ongelma on siinä nyt että auto toimii hyvin sähköprofiileilla, mutta GTE-profililta ei pääse pois kuin virtasyklillä.

Olen tullut siihen tulokseen että GW:llä pitää aina olla jokin perusprofiili valittuna, johon palata. "normal", "sport", .., "ajoprofiilipaikka 9", mutta kun jälkimmäiselle ei ole SWAP:ia, siihen ei voi palata.

Joo, pitäisi syventyä @TemeW :n ongelmaan ehkä syvemmin. Mulle tuo on online editor on ollut idioottivarma (tulee kohta varmaan dataset-kirjoituskiintiö GW:ssä vastaan:lol)

Onko @downtime lla tietoa FL-passat GTE:n GW:stä, josta otetaan ajoprofiilit pois kokonaan? Datasettiin pitää tällöin jättää profiiilipaikka 8 (GTE) ja profiilipaikka 9 ("Perustila?"), jotta auto pääsee pois GTE-moodista.

Ongelma on hyvin varmasti siinä että GTE-autoissa, joissa EI ole ajoprofiileita, puuttuu tietty ajoprofiilien SWAPit, mutta niissä on myös ylimääräinen SWAP 10001900 (Phev2), joka on luullakseni tuon paikan 9 SWAP.

Ongelma on siinä nyt että auto toimii hyvin sähköprofiileilla, mutta GTE-profililta ei pääse pois kuin virtasyklillä.

Olen tullut siihen tulokseen että GW:llä pitää aina olla jokin perusprofiili valittuna, johon palata. "normal", "sport", .., "ajoprofiilipaikka 9", mutta kun jälkimmäiselle ei ole SWAP:ia, siihen ei voi palata.

Ei kyllä valitettavasti ole tuosta kokemusta. Sun omat tutkimukset kyllä kuulostaa ihan loogiselta joten voi ollakin noin. Pitäis itte asiassa kattoa tosta meidän Seatista jossa ei ole ollenkaan ajoprofiilin valintaa, että mitä siellä on aktiivisena. Olettaisin että jokin default profiili siellä on ja sille myös FeC aktiviisena.

Jos keksitte jonkin ratkaisun, voin kyllä sen datasetin kokeilla ajaa autoon.

Eli toisin sanoen siis, tuota Coastingia ei saa millään kikalla kytkettyä pois ?

Ton vinkin löysin kanssa netin syövereistä... ei mitään vaikutusta asiaan. Mikään ei muuttunut, eikä saanut pois

Siellä olikin 2kpl "Freilauf" kohtaa. Laita molemmat "not active"

Jos ei vieläkään tepsi niin kikkaile vielä Start Stop jännitteet 12.1V.

Back
Ylös Pohja