Passat B8 pre-FL ajovalot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Aspinen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

J.Aspinen

Yrittäjä
Ylläpito
Liittynyt
10.03.2024
Viestejä
1,086
Piti oikein tehdä aiheesta lanka ja kysyä viisaammilta. 😉
Onko kellään tarkempaa tietämystä minkälaisia variaatioita ajovaloista on pre-FL Passattiin saanut aikoinaan ?
 
Käsittääkseni kai neljää eri variaatiota. Halogeeni, led low eli ne jotka näyttää haloilta. Led high eli projektorit ja led high with dla eli sama kuin edellinen mutta kameralla saa varjostavat pitkät. 😏
 
Aiheeseen liittyen, eikös nuo led high sisältäneet aina tuon dla toiminnon, tai siis jos kameran jälkiasensi niin pystyi dla toimintoa käyttämään. Ei toki varmuutta asiasta.

Mutta ainakin halogeenit, led low ja led high/dla on olemassa, kaikista 4 variaatiosta löytyy myös kokemusta. Muutama passatti on vuosien varrella pihassa ollut 😂

Halogeenit = ei todellakaan mitenkään ihmeelliset
Led low = kohtuullinen, mutta ei mitenkään ihmeellinen
Led high/dla = hyvät perus ajovalot, ei moitteita kun ei matrixista kokemusta.

Kaikkiin kun laittaa kaveriksi lazer linear 18 elite:n niin rupeaa näkemään eteenpäin 😁
 
Viimeksi muokattu:
Ei sisällä automaattisesti
Aiheeseen liittyen, eikös nuo led high sisältäneet aina tuon dla toiminnon, tai siis jos kameran jälkiasensi niin pystyi dla toimintoa käyttämään. Ei toki varmuutta asiasta
Ei sisällä automaattisesti toimintoa. Minä asensin edelliseen passattiin kameran niin piti uudet datasetit ajaa valoihin jotta alkoi toimimaan.
 
Ei sisällä automaattisesti

Ei sisällä automaattisesti toimintoa. Minä asensin edelliseen passattiin kameran niin piti uudet datasetit ajaa valoihin jotta alkoi toimimaan.
Tekniikan siis sisältää kuitenkin valmiina jos high tason valot?

Mk7 Golffissa kun nuo kaikki on toteutettu (tietenkin) niin että jokaiselle lisä toiminnolle on täysin erilainen umpio, xenoneissa siis.
 
Juurikin tätä hain. Nmittäin eräs asiakas kävi ja halusi parametroinnin valoille. Hieman epäilin aluksi että noinkohan se toimisi, mutta niinhän siinä kävi että lähtiessä Passatissa oli DLA valot.
 
Tekniikan siis sisältää kuitenkin valmiina jos high tason valot?

Mk7 Golffissa kun nuo kaikki on toteutettu (tietenkin) niin että jokaiselle lisä toiminnolle on täysin erilainen umpio, xenoneissa siis.
Näinhän se vaikuttais olevan. Nimittäin tein tuon uudelleen parametroinnin ja saman tien tuli "DLA tanssi" kun laittaa virrat päälle. Eli High tason valoissa on sama rauta mutta eri parametrit ja koodaukset. Katoin nettiautosta vastaavan Passatin DLA:lla ja sen runkonumerolla hain uuden datasetti paketin VCToolin avulla.

Mk7.5 Golffissa on myös eri umpiot ja ohjainlaitteet eri tason valoille. Omaani olen juurikin laittamassa DLA umpiot.
 
Back
Ylös Pohja