Skoda Superb Combi 1.4 TSI PHEV SportLine iV Business

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KKN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hirveetä paskaa. Vie takaisin ja pyydä korjaamaan! Järkyttävää laatua kyllä.

Hirveetä paskaa. Vie takaisin ja pyydä korjaamaan! Järkyttävää laatua kyllä.
No niimpä, mille lie kesähessulle annettu tehtäväksi. Huoli vaan on että mennään ojasta allikkoon ja noiden purseiden poiston jälkeen tiedossa naarmut tai jotain muuta.

Veisin takaisin, varsinkin kun on kyseessä merkkiliike. Joltain pärnäseltä voisin tuon työn laadun ehkä ymmärtää mutta merkkiliikkeen luulis pystyvän parempaan.
Tuo jälki ei millään tavalla täytä autovalmistajan laatuvaatimuksia.

Täytyy varmaan mennä takaisin. Ei millään olisi aikaa moiseen uusintayritykseen, mutta tätä tää on välillä.

Taidettu asentaa pelkääjän pyyhinkin pari naksua liian ylös...

Ei perkele. Käviks siis turun volkkarilla? :bang:

Rinta-Joupin autoliike asialla. Kävin nyt aamusta kyselemässä, että miten meni omasta mielestä. Myönsivät, että harjoittelija oli tehnyt. Kukaan ei tietenkään ole seppä syntyessään, mutta jännä ettei kukaan ollut valvonut minkälaista jälkeä saanut aikaiseksi. Eikä tietenkään mitään pahoitteluita tai muutakaan. Uusi aika viikon päähän, sijaisauto alle ja kokeneempi kaveri asialle. Ehkä tämä vielä päättyy onnellisesti.

Rinta-Joupin autoliike asialla. Kävin nyt aamusta kyselemässä, että miten meni omasta mielestä. Myönsivät, että harjoittelija oli tehnyt. Kukaan ei tietenkään ole seppä syntyessään, mutta jännä ettei kukaan ollut valvonut minkälaista jälkeä saanut aikaiseksi. Eikä tietenkään mitään pahoitteluita tai muutakaan. Uusi aika viikon päähän, sijaisauto alle ja kokeneempi kaveri asialle. Ehkä tämä vielä päättyy onnellisesti.
Toivotaan ettei sada kovin rankasti tällä välin :censored:

Unohtunut päivitellä miten tämä tuulilasisekoilu päättyi. Saivat siivottua ne liimapurseet pois, ilman että tuli mitään ylimääräisiä jälkiä tms. Ajelin sen päivän Enyaqilla ja satasen saan halvennusta 60tkm kalliista huollosta, joten kaipa se voitoksi kääntyi. Pelkääjän puolen pyyhkijän laitoin itse oikeaan asentoon, kun sitä eivät olleet muistaneet korjata.

Talvirenkaat meni viikonloppuna alle ja samalla tuli perehdyttyä miksi matkustajan puolen roiskeläppä ei pysy kunnolla kiinni, kun alempi ruuvi ei kunnolla kiristy. Alempi ruuvi siis puuttunut siitä lähtien kun auto meille tuli, mutta olen ostanut pussillisen ruuveja ja niitä lisäillyt sitä mukaa kun tippuu pois. Viimeisimmän laitoin liiman kanssa ja se on pysynyt, mutta koska ruuvi ei ota kunnolla kiinni ja roiskeläppä lerputtaa, niin oli aika tutkia. Takuuseen ei kuulemma tällaiset mene, kun oletus on että roiskeläppä on ajettu kiinni johonkin. Niin tietenkin.

No, tutkitaan ja hutkitaan itse sitten. Alemman ruuvin kiinnityskorvakkeessa oleva muovinkappale, johon ruuvi porautuu, oli halki. Ihmekös tuo kun ei pysy. Laitoin tilalle painonastan/korikiinnikkeen, josta otin sisemmän osan pois. Se oli sillä korjattu ja taas matka jatkuu.

45tkm alkaa olla täynnä ja sopivasti uuteen vuoteen uusilla öljyillä. Se on sitten samalla huolenpitosopparin loppu ja matka jatkuu huoltojen osalta omalla rahoituksella. Seuraava 60tkm huolto taitaakin olla tonnin paukku...

45tkm alkaa olla täynnä ja sopivasti uuteen vuoteen uusilla öljyillä. Se on sitten samalla huolenpitosopparin loppu ja matka jatkuu huoltojen osalta omalla rahoituksella. Seuraava 60tkm huolto taitaakin olla tonnin paukku...
Ei se 60 tkm huolto tonnia pidä maksaa, jos et marmorille vie. Reilu 500 € on käypä hinta pk-seudulla moottori+lastikko+tulpat+suodattimet :8:

Ei se 60 tkm huolto tonnia pidä maksaa, jos et marmorille vie. Reilu 500 € on käypä hinta pk-seudulla moottori+lastikko+tulpat+suodattimet :8:
Mut en mä jaksa lähteä pk-seudulle huollattamaan, kun sinnepäin on nykyään niin harvoin muuta asiaa, ainakaan arkisin ja virka-aikaan...

En varsinaisesti vierasta mitään riippumatonta korjaamoa, mutta on vaan niin paljon sellaista soheltajaa joukossa joiden työnjälki ei kestä päivänvaloa ja mun tuurilla se sattuu just sit omalle kohdalle. Pitäisi olla siis kovat suositukset, osaaminen varsinkin tällaisiin vag hybridivehkeisiin ja samaan aikaan merkittävästi edullisempi kuin se merkkihuolto. Toisaalta taas merkkihuolletulla autolla pysyy ajoturva voimassa ja on sillä kenties positiivista vaikutusta jälleenmyyntiarvoonkin, ehkä. Lehtonen Motorsport olisi kävelymatkan päässä työpaikalta, mutta aika kallis paikka se on.
  • Tarkastushuolto ja öljynvaihto 372€
  • Raitisilmasuodatin 73€
  • Sytytystulppien vaihto 168€
  • Jarrunesteen vaihto 68€
  • DSG-vaihteiston öljynvaihto 348€
Raikkarin nyt itsekin vaihtelee 5 minuutissa, mutta eipä se isoa säästöä tuohon pottiin tuo.

No niin, nyt on käyty sitten 60tkm huollossa ja tein silleen tyhmästi, että samaan tuttuun paikkaan taas vein mistä auto hankittukin ja missä se on aina huollettu. 885e maksoi, kun pyysin lisätyönä moottorin ilmansuodattimen vaihdon (74e). Raitisilmasuodattimen olin vaihtanut itse pari viikkoa aikaisemmin, niin se jäi pois.

Ihmettelin kotimatkalla, kun tuli jännä käry autoon sisälle. Kurkkasin kotipihassa konehuoneeseen, niin turbohan siellä käryää ihan silminnähtävästi ja moottoriöljyä vähän joka paikassa. Tulpanhattujen juuressa ja turbon suojapellin päällä erityisesti sekä kaikissa niissä pienissä koloissa, mitä siellä venttiilikopan päällä on. Oli vissiin vähän lipsahtanut ohi. Meinasin jo lähteä takaisin urputtamaan, mutta lopulta päätin siivota itse, niin tietää ainakin mitä saa. Annoin koneen jäähtyä ja sit talkoisiin välineinä rätti, brakecleaner ja vanupuikot.

Itseäni lainaten...
on vaan niin paljon sellaista soheltajaa joukossa joiden työnjälki ei kestä päivänvaloa ja mun tuurilla se sattuu just sit omalle kohdalle

Kyllä se nyt taisi olla viimeinen käynti Rinta-Joupin huollossa. Tuntuu olevan yhtä tunarointia kerta toisensa jälkeen. Huoli tietysti nousee, että onko hutiloitu jotain muutakin mitä en näe tai pysty selvittämään.

Back
Ylös Pohja