Virtual Cockpit - kompassi jää keskinäyttöön navigoinnin päätteeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KKN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

KKN

Asijjantuntija
Aina kun käyttää navigointia, on se sitten auton oma tai vaikka Googlen, niin ajo-opasteet ilmestyy mittariston keskelle. Se on ihan jees. Sitten kun navigointi päättyy, niin ajo-opasteet luonnollisesti katoaa, mutta mittariston keskelle jää ilmestyy kompassi. Yleensä itse tykännyt pitää ajotietoja tms. siinä ja aina navigoinnin päätteeksi pitää sitten räplätä valikoista vanhat asetukset takaisin. En tahdo millään löytää asetusta mistä tuon toiminnallisuuden saisi pois, eli että navigoinnin käyttäminen ei triggeröisi mitään ylimääräistä tuohon itse mittaristoon. Onko tähän mitään kikkaa?

En tiedä Skodasta, mutta samalla tavalla ID.4 "mittaristoon" jää navigoinnin loputtua teksti "opastus ei aktiivinen" ja näyttöön pitää manuaalisesti vaihtaa ajotiedot. Nuoli oikealle vaihtaa näkymän takaisin, en ole osannut siitä tuon suurempaa numeroa tehdä.

Sama vaiva taitaa olla kaikissa malleissa jossa ei ole Discovery Pro soitinta. Itse en ole onnistunut löytämään tuohon kiertotietä mutta olen jo alkanut tottumaan siihen. Ratin nuolinapeista saa muutamalla painalluksella sen taas vakionäkymän. Uudemmissa täytyy painaa View nappia.

No joo, eihän tuo mikään vakava asia ole ja helposti ratin namiskoista palauttaa näkymän mieleisekseen. Tuntuu vain jotenkin typerältä, kun edellisessä Octaviassa tätä ei tapahtunut. Toisaalta Octaviassa Lane Assist meni jokaisen käynnistyksen jälkeen takaisin päälle, mutta tässä taas pysyy poissa, jos näin on valinnut. Ratin namiskojen painallusten määrä pysyy siis vakiona. :smile:

Back
Ylös Pohja