Skoda Octavia Scout 2019 4x4 2.0tdi 140 000km huolto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jari28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jari28

Jäsen
Liittynyt
26.10.2024
Viestejä
3
Osaisiko joku kertoa mitä tuohon huoltoon kuuluu ohjelman mukaisesti?
Olen kysynyt valtuutetuista huolloista tarjouksia huollon hinnasta ja mitä siihen kuuluu, mutta kun hintahaitari on 400€-900€ ja tehtävät toimenpiteet aivan laidasta laitaan niin alkoi vähän arvelluttamaan. Yksi ehdottaa jo hihnan/ketjun vaihtoa jne?

Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.
-Jari
 
Mitä tarvitsee nyt tehdä riippuu hyvin pitkälti huoltohistoriasta. Onko asioita tehty aikaisemmin huolto-ohjelman mukaan? Huoltoväli 2v/30tkm, kumpi tulee ensiksi vastaan. Jakohihna 6 vuoden välein, mikä taitaa olla ajankohtainen. Muuten varmaan aika perussettiä.

-Tarkastushuolto ja öljynvaihto
-Raitisilmasuodattimen vaihto
-Ilmansuodattimen vaihto

Lisäksi Haldex öljyn vaihto, ellei ole tehty hiljattain.
 
Mitä tarvitsee nyt tehdä riippuu hyvin pitkälti huoltohistoriasta. Onko asioita tehty aikaisemmin huolto-ohjelman mukaan? Huoltoväli 2v/30tkm, kumpi tulee ensiksi vastaan. Jakohihna 6 vuoden välein, mikä taitaa olla ajankohtainen. Muuten varmaan aika perussettiä.

-Tarkastushuolto ja öljynvaihto
-Raitisilmasuodattimen vaihto
-Ilmansuodattimen vaihto

Lisäksi Haldex öljyn vaihto, ellei ole tehty hiljattain.
Kiitos, haldex öljyä ei vaihdettu 120000 huollossa, kun sanoivat sen vaihtovälin olevan vissiin 60t km. tuo jakopää vähän mietityttää, onko se todella jo 140 000 km / 6v. Hintaa siinä rempassa tosiaan 900€. Aika hintavaa.
 
Liitteissä Skoda viralliset huoltovälit ja kohteet. On nimittäin tarkastushuoltoa sekä laajaa tarkastushuoltoa ja tietenkin huoltohistoria vaikuttaa paljon, kuten @KKN jo sanoikin.
Oli muuten mielenkiintoista havaita että huoltokohteisiin kuuluu myös OCU joka vaihdetaan 14 vuoden välein. :D:
 

Liitetiedostot

Kiitos, haldex öljyä ei vaihdettu 120000 huollossa, kun sanoivat sen vaihtovälin olevan vissiin 60t km. tuo jakopää vähän mietityttää, onko se todella jo 140 000 km / 6v. Hintaa siinä rempassa tosiaan 900€. Aika hintavaa.
Näissä Haldex öljyjen vaihdoissa on jonkin verran vaihtelua, että miten niiden kanssa pelataan. Itse ollut myös siinä käsityksessä, että 60tkm olisi tuon sukupolven autoihin se vaihtoväli, ilman aikarajaa. Sitten jossain on ollut taas että 3 vuotta, ilman km rajaa. Kannattaa varmistaa ja mieluummin liian usein kuin myöhään. Sitten kun se seuraavan kerran tulee vastaan, niin kannattaa pyytää että puhdistavat öljypumpun sihdin. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta kannattaa tehdä. Sihtiin kerääntyy ajan kanssa aika paljon muhjua, joka ei poistu öljynvaihdon yhteydessä, ja se jossain kohtaa rupeaa häiritsemään öljynkiertoa ja nelivedon toimintaa. Öljypisteellä näytti olevan hinnoiteltu koko homma 120€ sihdin putsauksineen Gen 5 Haldexiin.

Jakohihna on 210 tkm tai 6 vuotta, kumpi tulee ensiksi vastaan. Voihan sen hihnanvaihdon tehdä eri aikaan kuin muun huollon, niin ei tule kaikki kustannukset yhdellä kertaa.
 
Back
Ylös Pohja