Satunnaisia häiriöitä Infotainmentissä (MIB3)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Aspinen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

J.Aspinen

Yrittäjä
Ylläpito
Vian kuvauksena oli että SOS -valo vilkuttaa välillä punaista, Infotainment järjestelmä jäätyy ja ei aina käynnisty. Päätin asentaa uusimman päivityksen jonka pitäisi korjata mainitut viat. Autossa oli versio 1941 joka päivitettiin versioon 1985. Päivitys tehtiin USB-C:n kautta. Kannattaa huomioida että päivityksen aikana auto syö n. 25A virtaa joten kannattaa huolehtia akun latauksesta päivityksen aikana. Pieniä graafisia muutoksia tuli myös päivityksen mukana. Vikakoodi B201A - Checking software version management tulee päivityksen jälkeen väkisinkin. Tämä tarkoittaa lyhkäisyydessään sitä että tarkistesumma on väärä minkä aiheuttaa uusi ohjelmistoversio. Tarkistesumma täytyy laskea uudelleen jonka jälkeen vikakoodin pystyy poistamaan. Homma voidaan tehdä kaikilla nykyaikaisilla VAG työkaluilla esim. ODIS, OBD11, VCTool ja jopa VCDS:llä. Mikäli käyttää OBD11 tai VCDS:ää, on tarkistesumma laskettava manuaalisesti uudelleen esim. täällä
Tähän samaiseen autoon tehtiin myös päivitys mittaristoon sekä korjattiin erittäin yleinen vaihteenvalitsimen vika. Niistä sitten lisää myöhemmin.

Mites useita MIB:jä päivittäneenä ammattimiehenä, tuleeko vielä jossain kohdin semmoinen pienen pieni jännähiki että mahtaakohan päivitys löytää maaliin asti :censored:

Mites useita MIB:jä päivittäneenä ammattimiehenä, tuleeko vielä jossain kohdin semmoinen pienen pieni jännähiki että mahtaakohan päivitys löytää maaliin asti :censored:
Täytyy suoraan sanoa, etten osaa enää pelätä tuota asiaa. Työtähän tämä vaan on ja yrittäjyys tuo aina riskejä mukanaan. Totuushan on se että vahinkoja saattaa sattua kelle tahansa mutta se riski täytyy ottaa huomioon vaikka kuinka yrittäisi minimoida niitä. Nyt täytyy muistaa, että ilmaiseksihan mä en näitä tee ja näin ollen se vikaantumisen riski jää minulle. Luulen että ainakin osa ihmisistä osaisi myös itse näitä tehdä mutta halutaan tavallaan ulkoistaa sen mahdollisen rikki menemisen tuomat taloudelliset vahingot.

No niin.. tänään kun sain auton viimein nippuun vaihteistokorjauksen jälkeen, alkoikin se heti tarjoamaan OTA päivitystä. :D:

Back
Ylös Pohja