- Liittynyt
- 18.03.2024
- Viestejä
- 238
Pitkästä aikaa alkoi taas ovet tai ovien tiivisteet natisemaan. Vähänkin heittoa tiessä niin niti-nati-niti kuuluu molemmilta puolelta. Saatoin itse edesauttaa tätä suihkimalla TACSYSTEM Quartz Max sealanttia varomattomasti niin, että sitä joutui tiivisteisiin. Tai sitten tiivisteistä on 45tkm kohdalla "tehdaspinnoite" lähtenyt ja tarvittaisiin uusi käsittely.
Mikä on VAG go-to ratkaisu tiivisteiden hoitoon? Minulla on VAG-koodilla oleva spray-purkki, mielestäni kattoluukun tiivisteisiin mutta myös kitinöihin tarkoitettua hoitoainetta. Edellisissä Cuprissa kitinä meni todella pahaksi, ainoa millä sen sai loppumaan oli silikonirasva. Mutta tökötti valui suurin piirtein pitkin kylkiä ja keräsi kaiken pölyn, ei koskaan enää. Toivottavasti silikoniöljyä (spray) ei kukaan ehdota, se kuivattaa kumia ja saa kitisemään entistä kauheammin.
Ovien saranoiden voitelu voisi myös olla paikallaan, ID:ssä on raskaat ovet ja niitä saa paiskoa. VAG:lta löytynee tökötti tähänkin? Joku teflonpohjainen voiteluaine varmasti toimisi, mutta ei viitsisi autotallin purnukoita summassa lähteä kokeilemaan.
Mikä on VAG go-to ratkaisu tiivisteiden hoitoon? Minulla on VAG-koodilla oleva spray-purkki, mielestäni kattoluukun tiivisteisiin mutta myös kitinöihin tarkoitettua hoitoainetta. Edellisissä Cuprissa kitinä meni todella pahaksi, ainoa millä sen sai loppumaan oli silikonirasva. Mutta tökötti valui suurin piirtein pitkin kylkiä ja keräsi kaiken pölyn, ei koskaan enää. Toivottavasti silikoniöljyä (spray) ei kukaan ehdota, se kuivattaa kumia ja saa kitisemään entistä kauheammin.
Ovien saranoiden voitelu voisi myös olla paikallaan, ID:ssä on raskaat ovet ja niitä saa paiskoa. VAG:lta löytynee tökötti tähänkin? Joku teflonpohjainen voiteluaine varmasti toimisi, mutta ei viitsisi autotallin purnukoita summassa lähteä kokeilemaan.
