MySkoda sovellus ja webaston toimimattomuus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tapsi

Jäsen
Liittynyt
11.02.2025
Viestejä
3
Ei ole webaston käynnistäminen onnistunut sovelluksella moneen viikkoon.

Skoda supportista sain seuraavan vastauksen

"Saimme vastauksen tekniseltä osastoltamme liittyen autonne digitaalisissa palveluissa esiintyvään ongelmaan. Löydätte heidän vastauksensa alta:

Valitettavasti autonne digitaalisissa palveluissa esiintyvää ongelmaa ei voitu ratkaista etänä. Ongelman ratkaisemiseksi autonne vaatii huoltokäynnin valtuutetussa ŠKODA-huoltoliikkeessä. Voitte itse valita missä valtuutetussa ŠKODA-huoltoliikkeessä haluatte huoltaa autonne. Pahoittelemme tästä huoltokäynnistä teille aiheutuvaa haittaa.

Tärkeää!!! Pyydämme ystävällisesti että ilmoitatte meille mielellään vähintään 5 päivää ennen autonne huoltokäyntiä valitsemanne huoltoliikkeen yhteystiedot sekä huoltonne ajankohdan jotta ehdimme välittää valitsemallenne huoltoliikkeelle autonne digitaalisten palvelujen huoltamiseksi tehtävät tarvittavat huoltotoimenpiteet."

Että näin...
 
Toimiiko kaikki muu autossa kuitenkin? Maapallo valkoinen, SOS ledi vihreä, käyttäjäprofiilit latautuu, navi toimii..
Minkälainen voimansiirto autossa on? Voit laittaa rekkarin mulle vaikka privaan niin voisin katsoa auton tiedot ja varusteet. Mulla pieni epäilys missä vika piilee.
 
Hämärä muistikuva on että jonkun OTA päivityksen jälkeen ocu ei enää juttele ilmastoinnin ecun kanssa jolloin oire on just se että webastoa ei saa enää etänä ohjattua. Se että auton muut etätoiminnot on kunnossa kertoo sen että 4G yhteys ja tätä myöten ocu on kunnossa.
MIB3:ssa uusin versio on 1960 ja ocussa 0144.
 
Tärkeää!!! Pyydämme ystävällisesti että ilmoitatte meille mielellään vähintään 5 päivää ennen autonne huoltokäyntiä valitsemanne huoltoliikkeen yhteystiedot sekä huoltonne ajankohdan jotta ehdimme välittää valitsemallenne huoltoliikkeelle autonne digitaalisten palvelujen huoltamiseksi tehtävät tarvittavat huoltotoimenpiteet."

Että näin...
Tuo vastaus kielii siitä että päivityksiä olisi tarkoitus tehdä.
 
Olisko work-around sama kuin naapurifoorumin cupra-säikeessä, eli laittaa ajastuksen kautta webasto päälle?
Jos tarvitsee weban heti käyntiin, niin sovelluksen kautta laittaa ajastuksen weballa nykyhetkeen.
 
Olisko work-around sama kuin naapurifoorumin cupra-säikeessä, eli laittaa webasto ajastuksen kautta päälle?
Jos tarvitsee weban heti käyntiin, niin sovelluksen kautta laittaa ajastuksen weballa nykyhetkeen.
Kylläpä menee hankalaksi kikkailu. :LOL:
 
No niin, tänään Skodan merkkihuollosta soittivat ja kertoivat saaneensa Helkama-Autolta sähköpostia.
Kertoivat että ocu pitää päivittää ja hinta suunnilleen 150-300 euroa riippuen päivitysten tarpeesta, maahantuoja ei osallistu kustannuksiin.

Kysyin että miksi minun pitää maksaa päivitys koska vielä reilu kuukausi tätä ongelmaa ei ollut.
Huollosta sanoivat että kysyvät vielä maahantuojalta asiasta jo noin viiden minuutin kuluttua soittivat taas ja kertoivat että maahantuoja maksaa 70 prosenttia kuluista ja merkkihuolto maksaa 30 prosenttia.

Skodalta oli kuulemma eilen tullut huoltotiedote tästä ongelmasta joka on kai aika yleinen tietyissä vuosimalleissa, ehkä siitä syystä en itse joudu maksamaan tästä operaatiosta...Vai kokeiliko maahantuoja "kepillä jäätä" ken tietää reilun parin viikon päästä selviää onko ongelmasta päästy eroon.

Mielenkiintoiseksi menee...
 
Jännittävää tosiaan, jos ohjainlaitteet pitää uusia n. vuoden välein jotta etäyhteys on mahdollinen. Ymmärtäähän se, että palvelinpäässä, yhteystavoissa jne. tapahtuu väkisinkin muutoksia, mutta eihän se asiakkaalle noin saisi näkyä.
 
Tänään kokeilin webaston käynnistämistä sovelluksella, ihme ja kumma toimi hyvin ja kokeilin myöhemmin vielä toisenkin kerran ja taas toimi.
Perjantaina auto menee jo sovittuun päivitykseen, saas nähdä toimiiko sen jälkeen...
 
Back
Ylös Pohja